L’escola ha de ser permeable als canvis socials i alhora ha de donar resposta als reptes que suposa aprendre a l’era digital. La transformació digital del sistema educatiu és clau per al progrés i l’avenç del país i la seva ciutadania. Per tal de donar resposta des de l’escola a aquests grans reptes i garantir l’equitat i qualitat del sistema, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya presenta el Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023,
amb l’objectiu principal de situar Catalunya com un país capdavanter en l’ús educatiu de la tecnologia i accelerar la transformació digital dels centres del país, tot capacitant digitalment alumnat i professorat en el marc dels grans canvis socials i tecnològics que estem vivint en aquests moments.
L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.
Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:
- Assoliment de la competència digital
- Planificació estratègica i organització
- Metodologies didàctiques i innovació
- Inclusió digital i de gènere
- Seguretat i protecció de dades