De la Prehistòria, al període romà de Can Massot fins al romànic medieval de l’església de Sta. Maria de Montmeló

Els alumnes de 2nESO de l’institut Montmeló van fer una sortida per grups els dies 22, 23, 24 i 25 de març per conèixer diferents indrets relacionats amb la història de Montmeló, guiats per l’arqueòleg Pol Castejón, responsable del Museu de Montmeló. Han pogut visitar els indrets on s’han trobat evidències d’assentaments des de la prehistòria, restes de la domus romana de Can Massot i l’església medieval de Santa Maria de Montmeló que data del segle X amb elements característics del romànic i pintures de gran valor del segle XII. La sortida ha acabat amb un taller pràctic d’arqueologia a l’assentament del Mons Observans, per conèixer de primera mà les tècniques emprades en les excavacions arqueològiques.

La sortida s’ha fet a peu i ha servit per conèixer l’entorn més proper, en alguns casos molt desconegut pels propis vilatans de Montmeló, però de gran valor històric. Al mateix temps s’ha millorat el vincle i la cohesió dels grups.

Volem agrair la col·laboració de l’Ajuntament a través del Museu Municipal de Montmeló i del seu responsable, l’arqueòleg Pol Castejón, que amb molt interès i paciència ha gestionat el taller d’arqueologia i ens guiat en tota la ruta aportant dades molt rellevants dels assentaments que hem visitat.

Objectius de la sortida

• Conèixer la riquesa patrimonial de l’entorn més proper.
  • Prendre consciència, valorar i preservar el llegat cultural deixat pels nostres avantpassats.
  • Apropar l’arqueologia als alumnes i valorar el seu paper en la recuperació del passat històric.
  • Utilitzar la sortida didàctica com a mètode d’ensenyament per a treballar continguts històrics.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *