El passat 17 de maig, a l’Escola de Natura Angeleta Ferrer (Can Miravitges), professorat i alumnat de l’Institut La Pineda, la Lua Folch i el Víctor Ríos de 2n de batxillerat, van participar en la primera trobada de la Xarxa d’Escoles Verdes de Badalona amb l’objectiu de compartir les experiències i els aprenentatges adquirits durant el curs entre els centres participants, comptant amb un total d’uns 150 alumnes entre Primària, Secundària, Cicles i Batxillerat.
En la primera part de la jornada l’alumnat de batxillerat de l’institut va poder mostrar les accions que s’han proposat dur a terme en la matèria optativa d'”Entorn Sostenible” al reste d’alumnat i professorat de Secundària en endavant, sobre com aprofitar l’aigua en època de restriccions per sequera o com millorar la productivitat de l’hort del que n’han tingut cura aquest present curs, així com van poder aprendre com fabricar plàstic amb glicerina natural, com reutilitzar “palets” d’obra per fer penjadors o com fabricar petits ventiladors amb plaques solars, entre d’altres propostes molt interessants.
En la segona part, després d’un acte institucional en el descans, van realitzar una gimcana per posar a prova els seus coneixements sobre sostenibilitat i natura de l’entorn immediat. Finalment la jornada va clausurar-se amb la lectura d’un manifest per part de representants d’alumnat i professorat dels diferents centres educatius participants i ens vam acomiadar amb un esmorzar.
Desitgem que es consolidi aquest tipus de trobades perquè vam percebre que promovien l’intercanvi de coneixements i experiències, permetien posar en valor la feina feta i animaven a creure que l’estudi i les accions promogudes pels centres per millorar la sostenibilitat són un motor per creure que es pot afrontar els problemes vinculats al medi ambient i els recursos naturals.
Notícia comença (8:40) >> Sortim al minut: (10:28)





Comentaris recents