Consell escolar

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern dels instituts d’educació secundària i l’òrgan de programació, seguiment i avaluació general de les seves activitats.

Són competències del consell escolar:
a) Elegir el director i conèixer la seva proposta de nomenament de l’equip directiu.
b) Proposar al director dels serveis territorials del Departament d’Educació la revocació del nomenament del director en la forma establerta.
c) Aprovar la creació d’altres òrgans de coordinació de l’institut i assignar-los competències, sens perjudici de les funcions dels òrgans de coordinació preexistents.
d) Decidir sobre l’admissió d’alumnes, dins el marc de la normativa vigent.
e) Resoldre els conflictes i imposar els correctius amb finalitat pedagògica en matèria de disciplina d’alumnes, d’acord amb les normes que regulen els seus drets i deures.
f) Establir les directrius per a l’elaboració del projecte educatiu de l’institut, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment.
g) Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
h) Aprovar el Reglament de règim interior del centre.
i) Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats escolars complementàries, de les activitats extraescolars i si s’escau, amb la col·laboració de les associacions de famílies d’alumnat. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne l’execució.

j) Avaluar i aprovar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu.
k) Avaluar i aprovar la memòria anual d’activitats del centre.
l) Establir els criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el centre pot prestar la seva col·laboració, escoltades les associacions de famílies i les associacions d’alumnat.

m) Establir les relacions de col·laboració amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.
n) Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i material escolar, i la seva renovació, així com vetllar per la seva conservació.
o) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i elaborar un informe que s’inclou en la memòria anual.
p) Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per disposició del Departament d’Educació.

*Les actes i aprovacions del Consell Escolar les trobareu al següent link: https://drive.google.com/drive/folders/1Z1RATAeTSJqcXhW8w4SdSyJSjbpfLp9_