L’institut

L’Institut de Flix  és un centre públic del Departamet d’Educació, situat a Flix. És l’institut de referencia de la Ribera Nord de la comarca de la Ribera d’Ebre, i compta amb una llarga tradició formativa.

Una mica de història

L’Institut de Flix és un centre de titularitat pública que depèn del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

És el resultat de la fusió de l’Institut de Batxillerat de Flix i l’Escola Municipal de Formació Professional l’any 1990.

Els seus antecedents històrics són més antics, ja que l’Institut de Batxillerat és l’hereu del “Colegio Libre Adoptado Nuestra Señora del Remedio”,fundat l’any 1963 a l’ala nord de l’edifici del Casino pertanyent a l’Electro-Quìmica de Flix ,mentre que l’Escola Municipal de Formació Professional (1975) té els seus orígens el 1946, amb la creació de “La Escuela de Aprendizes de la Electroquímica de Flix.

L’any 1969, el dia 15 de novembre es posà la primera pedra del que seria l’actual Institut. A la façana de l’edifici  es pot llegir “Colegio Libre Adoptado Nuestra Señora del Remedio”.

S’inaugurà oficialment el dia 2 d’octubre de 1971 i passà a denominar-se Centre Municipal d’Ensenyament.

El 1985 passa a dir-se “ Institut de Batxillerat”  i quan es fusiona amb l’Escola Municipal de Formació Professional el 1990 passa a denominar-se Institut d’Ensenyament Secundari Obligatori.

Amb la nova Llei d’Educació de Catalunya (LEC) del 2009 tots els IES canvien el seu nom per Instituts i el nostre centre i fins l’actualitat s’anomena Institut de Flix.

El nostre logo simbolitza l’abraçada i unió dels pobles adscrits a l’Institut (La Torre , La Palma, Riba-roja, Ascó, Vinebre i Flix.) mitjançant la corba que defineix el nostre meandre i amb el curs del riu definitori del nostre territori i que dóna nom a la comarca Ribera d’Ebre: l’Ebre.

Dissenyat pel nostre professor de dibuix Àngel Fernández el meandre passa a través d’unes lletres règies que simbolitzen l’estructura del nostre edifici vinculat a la nostra població i territori.

El nostre logo, el meandre del riu Ebre abraça una munió d’alumnes dels pobles veïns.

El nostre himne

Aprendre entre amics

esponjant paraules i imatges

dels professors i professores.
 

Aprendre i gaudir,

bevent humanitat i coneixements

a la vora d’un riu.

 

Aprendre i crèixer

com els arbres de la vora de l’Ebre

disfrutant del fet de conèixer.

 

Aprendre i estimar,

com l’abraçada d’un meandre

que tot ho embolcalla de futur.

Què hi pots cursar?

ESO

Batxillerat: Humanitats i Ciències Socials, Tecnología i Ciències

Però el nostre centre és quelcom més.  L’institut,com sempre l’hem anomenat, és un lloc de trobada. Si ens haguéssim de definir diríem que som un centre amb una pretensió concreta: educar. Un terme senzill amb un abast molt ambiciós. Ens caracteritzem per cercar el consens a l’hora de prendre decisions,per ser democràtics i participatius i on  respectem la diversitat de l’alumnat i fomentem la igualtat d’oportunitats.

Ens hem adaptat als canvis, estimulem la metodologia activa i els alumnes mitjançant la cooperació i participació se senten responsables i adquireixen el compromís social que els ajuda a créixer com  a persones. Pretenem amb l’ajut incondicional dels pares fomentar la cultura de l’esforç  l’autosuperació i  l’esperit crític.

Un centre que en 50 anys , és una referència de passat i de futur i els que “som d’aquí” d’aquesta zona de la Ribera, una terra fluvial, ens el sentim molt nostre. Un institut que l’ aprendre i ensenyar es multiplica per una infinita il·lusió.

Objectius de centre

La missió de l’Institut de Flix és proporcionar a la societat un servei educatiu de qualitat, que permeti a l’alumnat adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per destacar en la seva vida acadèmica personal i professional. Treballem per aconseguir la formació integral de la totalitat dels alumnes segons les seves necessitats i la seva diversitat .

Així mateix la nostra missió és formar alumnes competencials i amb  excel·lents resultats educatius .

La visió de l’Institut de Flix és ser un referent a la comarca de la Ribera d’Ebre i donar compliment a tots els objectius que ens proposem com a centre i a les necessitats formatives de l’entorn. Volem donar resposta a la demanda de l’alumnat, les famílies, les empreses i institucions. Un centre vinculat tant amb la comunitat educativa com amb l’entorn professional més proper.

  • Generi unes altes expectatives d’èxit entre el seu alumnat i una autoestima positiva en les pròpies possibilitats per enfrontar-se als reptes personals, acadèmics i/o professionals que vulguin marcar-se.
  • Asseguri les competències bàsiques a l’educació secundària obligatòria a tota la diversitat de l’alumnat.
  • Fomenti uns continguts curriculars en la formació professional que asseguri les competències necessàries en concordança a les demandes del món empresarial i s’adapti a les necessitats i exigències de l’entorn. Potenciant la vinculació amb empreses i institucions de la zona per tal d’aconseguir sinergies.
  • Treballi de manera estratègica amb qualitat i millora per excel·lir en resultats i ser centre de referència en l’acreditació i reconeixement de competències professionals.
  • Les llengües estrangeres, tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) tinguin una atenció preferent en totes les seves etapes .
  • Desenvolupi al màxim el talent, l’esperit crític , innovador i de recerca així com l’emprenedoria.
  • Els eixos bàsics siguin : l’orientació personal i professional, el bon clima relacional,l’educació emocional, per treure partit de les capacitats personals i l’alumnat formi el seu propi projecte de vida.
  • Tingui un equip de professors cohesionat, amb objectius comuns que afavoreixin el treball en equip i metodologies consensuades i diversificades, que es formi en projectes de formació i innovació adreçats a la millora contínua.
  • Afavoreixi la internacionalització amb projectes europeus i pràctiques a l’estranger.
  • Afavoreixi i incrementi la participació dels pares coresponsabilitzant‐los de la gestió educativa.
  • Que el clima relacional entre els membres de la comunitat educativa (famílies, professorat, empreses i alumnat) afavoreixi la confiança, la participació i el respecte en el paper de cadascú en el procés educatiu, on tothom es senti satisfet pels resultats obtinguts.
  • Treballi en unes directrius més capdavanteres i innovadores que converteixin el nostre centre en un referent principal de l’entorn en l’àmbit educatiu