Procés preinscripció i matriculació 1r ESO i alumnat nouvingut 24-25

Avís important!

Es recomana realitzar tot el procés mitjançant un ordinador. La realització del procés via mòbil pot suposar errades o la impossibilitat de realitzar alguns dels tràmits.

Preinscripció

Què necessito per realitzar la inscripció?

• S’ha de tenir escanejat abans de començar el següent (es recomana que aquests estiguin al mateix dispositiu o en el núvol, dispositiu d’emmagatzematge extraible (pendrive, disc dur extern, etc.), etc.):
      • DNI o NIE dels pares/mares o tutors/es (només si la sol·licitud es realitza en suport informàtic i sempre per les dues bandes)
      • DNI o NIE alumne/a (dues bandes)
      • Targeta sanitària alumne/a (dues bandes)
      • Llibre família
      • Si és el cas, títol de família nombrosa/monoparental, resolució discapacitat, etc. (veure documentació concreta per als criteris prioritaris)
    • Codi de centre: 08054401 (Institut El Sui)
    • Número d’Identificació de l’Alumne/a (IDALU-RALC). Aquest l’he de demanar al centre actual on estigueu matriculats o a través del següent enllaç.

Què he de tenir en compte?

• La persona sol·licitant és sempre l’alumne/a, encara que s’identifiqui amb un certificat digital d’algun dels progenitors o tutors.
    • A Cardedeu no hi han zones d’escolarització, és a dir, és zona única. Per tant les 5 escoles de Cardedeu i l’escola de Cànoves són centres adscrits als 3 instituts de Cardedeu.
    • Tot es realitza telemàticament, no es realitza cap tràmit en paper. Tot i això l’institut habilitarà un punt d’ajuda i tramitació per poder emplenar i enviar la sol·licitud de preinscripció, sempre que El Sui sigui el centre de primera opció. Per poder accedir a aquesta ajuda cal demanar cita prèvia a: secretaria@ieselsui.cat o trucant al telèfon 938 44 43 22.
    • Dos tipus de sol·licitud:
      • Electrònica: cal identificació digital (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc)
        • Introduint el número de RALC:
          • Es recupera les dades de l’alumne/a
          • No cal adjuntar documentació
          • Validació automàtica
      • Suport informàtic: no cal identificació digital
        • No es recuperen les dades de l’alumne/a
        • Cal adjuntar la documentació d’identificació, en cas contrari, la sol·licitud no es podrà enviar

Matriculació

Què necessito?

• Preparar la documentació següent (escanejada) per adjuntar-la al formulari de matrícula:
      • Fotografia mida carnet de l’alumne/a
      • Targeta sanitària de l’alumne/a (dues bandes)
      • DNI alumne/a (dues bandes)
      • DNI familiar 1 (mare, pare, tutor/a legal)  (dues bandes)
      • DNI familiar 2 (mare, pare, tutor/a legal)  (dues bandes)
      • Autorització ús d’imatge complimentada i signada (ja sigui manuscrita o signatura digital). Aquesta està disponible a l’apartat documents de la pàgina de preinscripció i matrícula.
      • Autorització ús serveis i recursos digitals complimentada i signada (ja sigui manuscrita o signatura digital). Aquesta està disponible a l’apartat documents de la pàgina de preinscripció i matrícula.
      • Justificant de pagament inicial de la quota de 1r d’ESO.
      • Autorització cessió dades a l’AFA del Sui complimentada i signada (ja sigui manuscrita o signatura digital). Aquesta està disponible a l’apartat documents de la pàgina de preinscripció i matrícula.
      • Carta compromís préstec ordinadors complimentada i signada (ja sigui manuscrita o signatura digital). Aquesta està disponible a l’apartat documents de la pàgina de preinscripció i matrícula.
      • Declaració responsable documents complimentada i signada (ja sigui manuscrita o signatura digital). Aquesta està disponible a l’apartat documents de la pàgina de preinscripció i matrícula.
      • Carnet de biblioteca (dues bandes). Aquest carnet és opcional.

Com ho he de fer?

• S’ha d’emplenar un únic formulari i adjuntar tota la documentació abans esmentada en aquest mateix formulari.

Com he de signar els documents?

• Els documents és poden signar de dues maneres:
      • Signatura manuscrita, és a dir, es signa a mà i s’adjunta escanejat.
      • Signatura digital mitjançant certificat digital (iDCAT, certificat FNMT, DNI electrònic, …). Per poder resoldre dubtes, es pot visitar el següent enllaç amb els diferents procediments i tutorials.