ALUMNES DE L’INSTITUT DE DELTEBRE APRENEN A PLANTAR ARRÒS

Més d’un centenar d’alumnes de l’Institut de Deltebre participen en una plantada tradicional

Divendres 12 de juny, ha tingut lloc una plantada d’arròs, en la qual han participat alumnes de 1r d’ESO de l’Institut de Deltebre, en el marc del treball de síntesi que, un any més, gira entorn de la tradició de l’arròs.

Els alumnes han sortit a les 9h amb bicicleta de l’Institut de Deltebre i s’han dirigit a les Barraques de Salvador, on els esperaven els plantadors experimentats. En primer lloc, han esmorzat i, posteriorment, s’han dividit els alumnes en grups per començar amb el circuit d’activitats. Mentre el primer grup d’alumnes plantava, els altres picaven l’arròs amb cadub, el ventaven i el triaven. Paral·lelament, la resta d’alumnes participaven en tallers tradicionals, com ara jocs amb corda, birles, “el piso”, etc.

L’objectiu d’aquesta jornada ha estat difondre com es treballava antigament a l’arrossar i recuperar, també amb els jocs populars, part de les nostres tradicions.

En l’organització de l’activitat també han col·laborat els alumnes de l’Aula Oberta de 2n d’ESO.

Podeu veure fotos al següent enllaç:

IMATGES