MOBILITY TO SOFIA INTEGRATED LEARNING CHALLENGES

Vam sortir de l’Aldea en bus a les 15:00h. Després d’una bona estona i dos busos més, finalment vam arribar a l’aeroport de Barcelona. Una vegada allí, vam esperar fins les 21:00h, l’hora de sortida de l’avió. Vam arribar a Sofia sobre la 1:00 del matí i llavors vam agafar un taxi cap a l’hotel. En l’arribar, ens vam establir i vam anar a dormir.

El diumenge, vam donar una volta per la capital i vam descobrir molts llocs únics i sorprenents. Vam conèixer tres noies molt simpàtiques, Maya, Lachezara i Krisi, les nostres guies. Al tard, van arribar els de Grècia, Romania i Eslovàquia i vam anar a sopar tots junts.

El dilluns vam agafar el metro per arribar a l’institut. Allí, ens van rebre amb dolços preparats per ells mateixos i tot seguit ens van fer una presentació sobre Bulgària i les seves característiques i tradicions i ens van donar uns detallets. Ens van ensenyar l’institut, que era immens. Més tard, vam anar a dinar a un restaurant proper. Al tornar, ens vam dividir en dos grups, vam pintar unes ales a la paret i tot seguit vam fer un partit de volleyball.

El dimarts, vam tornar a l’institut. Després d’una petita presentació, els nens més petits ens van fer el teatre de la Ventafocs, també vam aprofitar per practicar balls tradicionals búlgars. Després d’un dinar rapidet, vam anar a un museu on vam aprendre més sobre la història i la indumentària de Bulgària. Al finalitzar, ens van portar a un hotel on hi havien unes vistes espectaculars, podies veure tota la ciutat mentre prenies alguna cosa al bar.

Dimecres, vam plantar un roser per països amb ajuda dels més petits, seguit d’això vam fer unes presentacions sobre les tradicions, menjar, balls, jocs… de cada país. Vam anar al laboratori i els alumnes ens van fer unes presentacions seguides d’experiments relacionats amb la llum, l’electricitat… Finalment, vam preparar i menjar Banitza. Per la nit, vam anar a un restaurant folklòric de la zona, on mentre menjaves, podies sortir a ballar, veure les danses o escoltar cançons típiques d’allí.

Dijous, vam anar a fer turisme, visitant els llocs més importants de la zona amb els alumnes fent de guies. Vam anar a un museu de la natura on podies veure una gran varietat de fauna dissecada, fòssils, insectes… Vam dinar i vam anar al centre comercial, on ens van deixar temps lliure per explorar.

Divendres, l’últim dia, vam fer un google sites on, per grups, explicàvem tot el que havíem fet durant aquesta estança. Ens vam acomiadar, plens de tristesa, ja que havíem de marxar i la gent havia estat molt amable. Vam fer les maletes, i ens en vam anar a l’aeroport. Vam sortir a les 18:00h, vam fer escala a París i vam arribar a Barcelona, on després, vam agafar un taxi.

Va ser una experiència fascinant, vam adquirir un munt de coneixements novedosos i vam fer tones d’amics nous!

Fins la pròxima, Sofia!  Vídeo amb les fotos del viatge.