MOBILITY TO OLSZTYN (POLAND) SMART WASTE MANAGERS

Els passats dies del 19 al 24 de Setembre els alumnes Ariadna Buera , Sergi Curto , Eva Forés ,Francesc Garcia i Paula Turon van estar participant en el projecte ‘Smart Waste Managers ‘ a Olsztyn, Polonia.

El primer dia del viatge es van presentar els instituts i es  van crear els grups transnacionals ,amb els quals hem estat treballant durant l’estada. Per la tarde d’aquest dia vam tenir temps lliure per conèixer la ciutat i els altres membres del projecte. L’endemà ens vam dirigir al banc d’aliments local , on vam aprendre tècniques de cuina i ens van fer una xerrada de com no malgastar els aliments , i una altra dels beneficis. Al acabar les xerrades vam cuinar una ensalada ,una poma amb canyella i mermelada típica del poble, i aquest va ser el nostre dinar. A la tarda vam anar a conèixer la ciutat, com per exemple la seva catedral i a veure un llac. Al següent dia vam agafar un autobús per dirigir-nos a Gdansk, una ciutat , la qual vam acabar tots enamorats. Un cop vam arribar a la ciutat vam tenir una guia que ens portava i expliava la història dels llocs més importants. Aquest mateix dia ens van donar temps lliure per compra els souvenirs i després vam anar a dinar tots els membres del projecte. L’últim dia que vam estar amb els altres països  vam treballar a l’escola fins migdia i vam presentar les presentacions fetes amb els grups transnacionals. Més tard vam anar a pegar una volta per la zona del centre comercial amb els estudiants de Portugal. A la nit del dijous vam fer un sopar tots els països junts per despedir-nos i per donar-nos els certificat de l’Erasmus.

Vam fer amistats especialment amb els portuguesos  i amb els eslovens. Quasi totes les nits vam jugar a cartes amb els portuguesos.Hem après molt d’anglès ja que no ens podiem comunicar de cap altra manera. Sobre el projecte de food waste hem après diferents maneres de com no malgastar menjar i els beneficis que portaria cumplir els consells. Tornariem a repetir aquesta experiència una i mil vegades més!

Aquí podeu veure un vídeo amb les fotos del viatge!