MOBILITAT A ROMANIA DEL 4 AL 10 DE JUNY

Vuit alumnes de 4t d’ESO vam anar de viatge gràcies al projecte Erasmus+ a l’Escola militar “Stefan cel Mare” de Bucovina ( Rumania) juntament amb tres professores del centre.

La nostra estada va durar de diumenge a divendres a la matinada.

Vam marxar el dissabte 4 de juny a la parada d’autobús de l’Aldea per anar a l’aeroport de Barcelona, on vam  agafar l’avió. Vam arribar al voltant de les dotze de la nit, ja que fins arribar a l’Institut vam tenir cinc hores de camí. Un cop vam arribar, als alumnes involucrats al projecte ens van dir les habitacions on havíem de dormir.

El diumenge 5 de juny va ser un dia calmat. A les onze  vam anar a esmorzar a la cafeteria de l’Institut, després vam donar una volta pel pati. Després vam dinar i després vam anar a veure un monestir moldovita, on ens van explicar la seva  història  i les seves característiques. Un cop finalitzada l’explicació, vam anar al museu d’ous pintats amb motius tradicionals  on també ens van fer una explicació. Quan vam acabar l’explicació, ens van deixar anar per lliure,  mirant totes les exposicions que havia al museu. Un cop vam acabar de veure el museu, vam agafar una altra vegada l’autobús, per anar a un lloc on hi havia una tirolina d’uns tres kilòmetros aproximadament.

El dilluns 6 de juny després d’esmorzar ens van fer una visita per l’institut i ens van ensenyar  les diferents classes i instal·lacions del centre. Després vam anar al auditori del centre i allí els diferents alumnes d’aquest centre van fer interpretacions de balls típics de Rumania i van cantar. Després dels balls, van posar els videos de les obres de teatre que van fer cadascún dels països al seu institut.

Vam anar a dinar i més tard ens van fer uns tallers de matemàtiques, química i física. Després,  va venir un grup de zumba i ens van ensenyar una coreografia per tal de poder fer un video de “flashmob” tots junts.

El dimarts 7 vam anar a Suceava, on vam visitar una fortalesa i ens van fer una petita explicació. Un cop vam acabar de visitar la fortaleza vam anar a veure un museu sobre costums i tradicions del país. A continuació, vam anar a l’observatori, i ens van fer una explicació de les diferents constel·lacions i galàxies que hi ha al firmament. Aquella mateixa tarde vam poder visitar durant una estona el centre comercial de la localitat.

El dimecres 8 de juny vam anar a pintar ous, i ens van explicar el procediment amb una demostració. Després de pintar ous ens van vestir amb la vestimenta tradicional de Romania i ens van fer fotos individuals i en grup. Després vam visitar el monestir de Voronet. Més tard vam anar al Parc d’Aventures. Vam tenir dos hores disfrutar del parc. Un cop vam tornar ens vam arreglar per poder presenciar la graduació dels alumnes de l’últim curs. Va ser un acte emotiu i singular que ens va impactar a tots.

El dijous 9 de juny vam matinar per anar al poble i asitir a l’acte d’entrega de diplomes de l’escola.

Per la tarda vam anar a caminar a la muntanya on un equip de rescat i salvament ens va ensenyar el seu equipament i com entrenaven els seus gossos per poder cumplir amb la seva feina.

La mateixa nit vam disfrutar tots d’un sopar on vam ballar, cantar i passar els nostres últims moments en aquest viatge inolvidable.

El divendres 10 de juny vam haver de dir adéu per dirigir-nos als nostres respectius països. Abans d’arribar al nostre destí vam fer una curta parada per Dinamarca, on vam poder veure una part de Legoland i estirar les cames.

I fins aquí la nostra experiencia sobre el projecte d’Erasmus.

Aquí teniu el vídeo amb les fotos del viatge!