INTERCANVI AMB L’ESCOLA HERDERSCHULE D’ALEMANYA

Els alumnes de 3r d’ESO, 18 concretament, han acollit des del 28 de setembre fins al 5 d’octubre, alumnes del Gymnasium Herderschule de Giessen, Alemanya. Vam conèixer aquesta escola en un projecte Erasmus i vam decidir mantenir el contacte fent intercanvis per a que altres alumnes coneguin aquesta escola i així conèixer altres companys de la mateixa edat que comparteixen les ganes d’aprendre llengües estrangeres. Ells estudien espanyol com a segona llengua estrangera i per tant venien amb la intenció de practicar aquesta llengua. Nosaltres anirem allà per practicar l’anglès.

L’intercanvi està basat en un projecte eTwinning anomenat “Rural life versus City life” on els alumnes aprenen sobre les diferències del món rural i el món a la ciutat. Ells fan les activitats en castellà i nosaltres en anglès. Han fet padlets i debats sobre el tema. Ara  els alumnes alemanys i de Camarles conjuntament, faran vídeos de tot el que han après aquí sobre el cultiu de l’arròs i la vida al món rural. Nosaltres anirem allà una setmana durant el mes de juny, després d’haver estat tot el curs treballant junts en el projecte , i així allà presentarem els resultats finals.

Des del departament de llengües estrangeres de l’institut fomentem l’aprenentatge actiu de llengües i creiem que tenint un màxim d’exposició amb la llengua i potenciant el seu ús, els alumnes es motiven per aprendre .

Volem fer públic el nostre agraiment a totes les famílies implicades en el projecte, ja que sense elles no seria possible. La setmana ha estat un èxit gràcies a la resposta, implicació, i dedicació a totes hores de totes les famílies. MOLTiSSIMES GRÀCIES A TOTS I TOTES!!!

Aquí teniu un vídeo amb les fotos de l’estada.