INTERCANVI AMB HERDERSCHULE, GIESSEN, ALEMANYA

Els alumnes de 3r d’ESO, des de l’11 al 18 de juny van realitzar la seva estada d’intercanvi a una escola d’educació secundària a Alemanya, concretament a Giessen, al Herderschule Gimnasium. Els alumnes i professors alemanys van venir el passat mes d’octubre i ara nosaltres tornàvem la visita.

Els nostres alumnes van poder visitar les instal.lacions del centre, assistir a classes d’anglès, visitar els museus del Mathematikum a Giessen i el d’història natural a Frankfurt, passejar i visitar les ciutats de Giessen,  Marburg i Frankfurt, realitzar activitats d’escalada entre altres activitats que cadascú va fer juntament amb els alumnes i famílies que els van acollir.

Va ser una setmana molt enriquidora tant per alumnes com per professors ja que vam poder conèixer més sobre el sistema educatiu, metodologia d’aprenentatge i cultura alemanya. Els alumnes van poder practicar la llengua estrangera i viure el dia a dia dels alumnes d’allà: anar amb transport públic a l’escola, horaris d’escola diferents, dieta i horaris de menjar diferents, normes, valors… Aquestes estades no només serveixen per a millorar la competència en llengua estrangera de l’alumne, sinó per reforçar els seus valors, la seva autonomia, responsabilitat… imprescindibles  per a la seva formació com a persona i ésser adult.

Aquest intercanvi s’ha realitzat amb aquesta escola aquest curs però es continuarà realitzant durant els propers cursos; per tant el proper mes d’octubre  els alumnes de 3r d’ESO  tornaran  a rebre alumnes i professors alemanys i el mes de juny del 2024 aniran a Giessen.

El departament de llengües estrangeres continuarà promocionant iniciatives com aquestes per tal d’incentivar l’aprenentatge de l’anglès i francès i reforçar l’autonomia i responsabilitat dels nostres alumnes.

Aquí teniu un resum en imatges de la nostra estada a Alemanya. Esperem que us agradi i us animi a participar en projectes com aquests!