|
|
|
NOVEMBRE 2023
|
Calgra INFO
|
|
|
|
És el mitjà d'informació fet per l'alumnat de l'optativa de revista. Hi trobareu l'activitat mensual del centre: tallers, sortides, festes... |
|
|
|
|
|
|
|
ESO
|
|
|
|
Resum de les activitats realitzades |
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS 1r ESO
|
|
-Lotus
-La Castanyada
-Tarasca Aula d'Acollida
-Santa Cecília
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SORTIDES 1r ESO |
|
-Sortida tutorial al parc del secà -Visita teatralitzada de Tutankamon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS I SORTIDES 1r ESO
|
|
DESTACATS |
|
|
|
|
SORTIDA DE TUTORIA AL PARC DEL SECÀ |
|
L'alumant de 1r d'eSO hem fet la sortida d'inici de curs al parc del secà. Ens hem dividit en 5 grups i hem fet dinàmiques rotatives: mocador, home llop, les pel·lícules,... hem gaudit molt! |
|
|
|
|
|
|
|
|
LA CASTANYADA
|
|
A 1r d'ESO la castanyada l'hem celebrat a partir del segon pati. Hem des de jugat al joc del paracaigudes fins a saltar a corda, passant per jugar a les bales i provar de mantenir l'equilibri sobre uns pedals. Després, ens n'hem anat a la nostra classe per decorar-la. Ha estat molt divertit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS 2n ESO
|
|
-Taller d'assertivitat -Taller de resolució de conflictes -Risoteràpia -Lotus -Taller de Mindfulness -Activitat de Santa Cecília
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SORTIDES 2n ESO |
|
-Sortida de tutoria
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS I SORTIDES 2n ESO
|
|
DESTACATS |
|
|
|
|
LA CASTANYADA |
|
Aquest dimarts 31, vigília de Tots Sants, hem celebrat la castanyada en una jornada festiva en la que hem decorat l'aula i hem participat en diverses activitats lúdiques al pati. Aquí en teniu una petita mostra. Tampoc no ha faltat un bon esmorzar amb coca i xocolata!! |
|
|
|
|
|
|
TALLER DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
|
|
El passat dilluns 23 d’octubre els alumnes de 2n d'ESO hem iniciat un taller sobre resolució de conflictes. Hem aprés la diferència entre conflicte i problema. També ens han parlat sobre el concepte “el nostre temple” on trobem les “columnes” que ens poden fer estar bé o malament. Dins de les nostres columnes trobem: la social, la familiar, la salut, etc. L'objectiu del taller ha estat ensenyar passos per a resoldre situacions de forma respectuosa. |
|
|
|
|
|
|
SORTIDA DE TUTORIA A LA TORRE SANTA CATERINA
|
|
El passat dimecres onze d'octubre els alumnes de 2n d'ESO hem anat a caminar fins a la Torre de Santa Caterina de Manresa. Ens han acompanyat els tutors de 2n i altres profes d'aquest nivell. En arribar hem pogut descansar, menjar i veure una mica. A continuació hem fet jocs tradicionals com ara saltar a corda, la gallineta entre d'altres. En finalitzar hem tornat a l'institut. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS 3r ESO
|
|
-Reggaeton conscient -Lotus -Trobada de delegats -La castanyada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SORTIDES 3r ESO |
|
-Sortida tutorial -Preparatius intercanvi Hambourg (optativa alemany)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS I SORTIDES 3r ESO
|
|
DESTACATS |
|
|
|
|
LA CASTANYADA 3r ESO
|
|
El 31 d’octubre com tothom sap és Halloween i Castanyada, per això a l’hora de lectura els de segon de batxillerat ens van portar coca amb xocolata negra i amb llet. Les dues últimes hores vam fer una mena de jocs totes les classes d’ESO. Tercer d’ESO vam repartir-nos per classes i vam jugar cinc tipus de jocs diferents: la corda, fer una endevinalla amb uns llumins, les bitlles, amb una manta fer rebotar una pilota sense que se sortís i per últim hi havia un altre que també teníem una xarxa, però més petita amb una pilota i havíem de fer-la rebotar. Cada classe ens anàvem tornant el joc cada 10 minuts. Va estar molt divertit i vam gaudir molt l’estona. A l’última hora vam anar a classe i ens van deixar una estona lliure, la qual vam utilitzar per jugar al just dance, parlar, jugar a futbol… Va ser un dia molt divertit on vam gaudir molt. Clàudia Climent 3R ESO
|
|
|
|
|
|
|
SORTIDA DE TUTORIA A LES MARCETES
|
|
Sortida de tutoria caminant fins al bosc de les Marcetes on hem fet diferents jocs en grups i ens ho hem passat molt bé. Entre ells el joc del mocador, el nus, el de passar el jersei, les pel.lícules… ha set un dia de sol i calor on hem compartit bons moments. |
|
|
|
|
|
|
I Jornada de Coeducació |
|
Una representació de la comissió de gènere de l’institut hem participat en la I Jornada de Coeducació: Coeduquem per a una Educació Feminista. Hem assistit a ponències i hem format part de grups de treball dels quals ens n’enduem eines per a seguir treballant en l’objectiu d’incorporar la coeducació i la perspectiva de gènere al centre. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS 4t ESO
|
|
-Taller de kick boxing -Taller de zumba -Lia't sensel lios. Salut emocional -Taller de consum conscient
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SORTIDES 4t ESO |
|
-Sortida tutorial -Anada al teatre Els Carlins -Sortida de ciències, Laboràlia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS I SORTIDES 4t ESO
|
|
DESTACATS |
|
|
|
|
LIA'T SENSE LIOS |
|
Aquestes setmanes l'alumnat de 4t ESO està rebent un taller per part del SIAD sobre els tipus de ciberviolències. També hem reflexionat sobre el consentiment i de com hauria de ser una relació efectivosexual sana. |
|
|
|
|
|
|
TALLER EMMIRALLA'T
|
|
Aquest dilluns l'alumnat de 4t d'ESO hem fet el taller "Emmiralla't, l'important és com et mires" amb professionals de l'espai Èmfasi, vinculat a l'Oficina Jove del Bages. Hem reflexionat sobre la pressió estètica en la què estem sotmesos per comprendre d'on ve i com ens pot afectar a nivell psicològic i físic. L'objectiu és anar desenvolupant estratègies per afavorir un autoconcepte positiu i una autoestima saludable. |
|
|
|
|
|
|
SORTIDA TUTORIAL ALS TRES SALTS |
|
Hem fet una ruta circular, d'uns 8 km, passant pels Tres Salts del Llobregat i l'església de Santa Maria de Viladordis, on hem gaudit d'una estona de joc i lleure i d'un merescut descans. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BATXILLERAT |
|
|
|
Activitats i sortides - destacats |
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS 1r BATXILLERAT
|
|
-Xerrada salut mental -Taller d'interseccionalitat -Xerrada idees joves
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SORTIDES 1r BATXILLERAT |
|
-Sortida tutorial -Museu d'història. Fosses comunes Guerra Civil -Sortida UPC alumnat de física i química
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS I SORTIDES 1r BATXILLERAT |
|
DESTACATS
|
|
|
|
|
|
|
TALLERS I SORTIDES 2n BATILLERAT |
|
|
|
-Xerrada salut mental -Setmana de la ciència -Museu dhistòria. Fosses comunes Guerra Civil -Projecte mentoria -Taller de violència de gènere: "Lliures quan l'amor fa mal" -Concurs de cartells 25N |
|
|
|
|
|
TALLERS 2n BATXILLERAT |
|
DESTACATS |
|
|
|
|
Bumeran: Curtmetratge per a parlar sobre la violència de gènere |
|
Narra dues històries provocades per la violència masclista: l'assetjament a una noia per part de la seva exparellnografia per part del noi. En ambdues històries apareix com a nexe d'unió un personatge que representa les noves masculinitats igualitàries. Es mostren les conseqüències de la violència de gènere tant per als nois com per a les noies. |
|
|
|
|
|
|
SETMANA DE LA CIÈNCIA |
|
En el marc de la setmana de la Ciència, els alumnes de la matèria de Física de 2n de Batxillerat hem anat a la xerrada organitzada per l'UPC Manresa sobre les aportacions més importants d'Einstein a la ciència. |
|
|
|
|
|
|
CONCURS DE CARTELLS 25N |
|
Dins el marc de les activitats del 25 N, en relació a la jornada contra la violència masclista, els alumnes de 2n de batxillerat han participat en un corcurs de cartells organitzat per la comissió de gènere del nostre institut. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MISCELÀNIA |
|
REFLEXIONS OPTATIVA REVISTA I COMUNICACIÓ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Històries Familiars - alumnes de 1r ESO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HEURA GIMÉNEZ |
|
La meva reflexió sobre la cançó de “Pipes of peace”. Es que la cançó Pipes of Peace de Paul McCartney porta un missatge d'unitat i pau, animant els oients a treballar junts per crear un món millor. Les lletres suggereixen que l'amor pot ser força poderosa per superar problemes i conflictes.A les primeres línies, McCartney expressa l'acte d'encendre una espelma per simbolitzar la seva devoció a l'amor. Ell creu que quan les persones estan enamorades, els problemes desapareixen. En general, Pipes of Peace serveix com una crida a l'acció, instant les persones a unir-se, abraçar l'amor i la unitat, i treballar cap a un món lliure de conflictes i ple d'harmonia. Les lletres transmeten sentit d'esperança i emfatitzen la importància de l'esforç col·lectiu en la construcció d'un futur millor.
|
|
|
|
|
|
|
CLÀUDIA CLIMENT
|
|
Des del meu punt de vista, penso que l’absurditat de les guerres i tots aquests conflictes que existeixen des del passat i avui dia segueixen passant, no serveixen per res i no ens aporten res bo, en lloc d’això ens aporten desgràcies, més conflictes, guerres, morts i moltes més coses.
Tots aquests conflictes desapareixerien si el món no fos tan neci i tots junts arribéssim a un acord de la pertinença dels territoris o simplement si la gent pensés una mica més i fos més empàtica no caldria que els territoris tinguessin un propietari, simplement poder-ho compartir sense rancors ni res. Penso que aquestes solucions a part de ser les més difícils són les més eficaces, ja que si arribessin a posar normes per fer un lloc millor on viure ningú o molt poca gent faria cas.
Si tota la gent posés en pràctica aquestes solucions o simplement pensessin que és millor per la gent: famílies, infants, avis…
Totes aquestes guerres existents desapareixerien i tots junts faríem un món millor on tots fóssim “amics” amb bones intencions i amb molta pau.
|
|
|
|
|
|
|
PAU LASO
|
|
La meva reflexió sobre la cançó de “Pipes of peace”. Es que la cançó Pipes of Peace de Paul McCartney porta un missatge d'unitat i pau, animant els oients a treballar junts per crear un món millor. Les lletres suggereixen que l'amor pot ser força poderosa per superar problemes i conflictes.A les primeres línies, McCartney expressa l'acte d'encendre una espelma per simbolitzar la seva devoció a l'amor. Ell creu que quan les persones estan enamorades, els problemes desapareixen. En general, Pipes of Peace serveix com una crida a l'acció, instant les persones a unir-se, abraçar l'amor i la unitat, i treballar cap a un món lliure de conflictes i ple d'harmonia. Les lletres transmeten sentit d'esperança i emfatitzen la importància de l'esforç col·lectiu en la construcció d'un futur millor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TECNOLOGIA
|
|
La intel·ligència artificial Jan Vilaseca |
|
En l'era digital en la qual vivim, la intel·ligència artificial s'ha convertit en un tema de gran rellevància i actualitat en tots els àmbits.
Per als alumnes de l'institut Cal Gravat, conèixer i comprendre aquesta tecnologia és fonamental per a estar preparats per al futur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Influencers i els seus safarejos. |
|
Naim Darrechi i la seva ex Àngela Mármol: una història marcada per una presumpta denúncia per maltractament i violació Ainhoa Giménez i Abril Mendoza |
|
|
|
|
ANGELA MARMOL
|
|
|
|
|
|
NAÏM DARRECHI |
|
|
|
|
|
LA SEVA RELACIÓ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PASSATEMPS |
|
|
|
RESOLEU LA SOPA DE LLETRES I L'ENCREUAT per Laura Marina Araque, Nayara Cuenca i Melánia Peláez |
|
|
|
|
PROFESSORAT
|
|
Trobeu el nom amagat de professors del notre centre |
|
|
|
|
|
|
ASSIGNATURES
|
|
Trobeu les assignatures en l'encreuat |
|
|
|
|
|
|
|
|
CUINES
|
|
RECEPTES FÀCILS. Abril Luque i Aran Molina
|
|
|
|
|
|
PANCAKES:INGREDIENTS: -1 ou -2 cullerades de sucre -2 cullerades d’oli (d'oliva o girasol)-½ tassa de llet-una mica de sal-130g de farina-½ de levadura química-½ cullerada de vainilla (opcional)
|
|
|
|
|
|
|
|
CREPS:
INGREDIENTS: -250 g de farina -½ litre de llet -3 ous - 30 g de mantega-Sal
PER FARCIR:
Sucre, mató, mermelada, xocolata, formatge ratllat, mel, et
|
|
|
|
|
|
|
|
TRUFES DE XOCOLATA INGREDIENTS:
Per a 25 unitats
-200g xocolata negra de bona qualitat
-140g nata líquida per muntar (mínim 35% de matèria grassa)
-Cacau en pols
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DESTACATS
|
|
Sortida Exposició Tutankamon Africa Miguel i Iziar Carod |
|
Aquest 23 de novembre 107 alumnes de 1r d'Eso, hem fet una sortida a Barcelona on hem visitat al espai Ideal de Barcelona on hi havia una exposició del antic Egipte, centrada en la figura del faraó Tutankamon. Allà hem pogut gaudir d'un viatge per l'univers de l'antic Egipte! Hem descpbert la història d'una civilització absolutament màgica. Després hem anat a la platja del Bogatell on hem viscut una estona ben relaxada i divertida prenent un esplèndid bany de sol.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Institut Cal Gravat
C/ Puig i Cadafalch, 54-56
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|