El síndic de greuges visita l’institut

Aquesta setmana s’ha organitzat una sessió de treball entre el Síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, i els membres del Consell de delegats i delegades de l’institut. Cada grup va recollir les queixes, reclamacions, propostes de millora o sol·licituds de l’alumnat, que després es van compartir amb la Sindicatura de greuges per preparar la sessió.

El síndic va explicar breument les funcions i atribucions de la sindicatura, i després es va obrir un torn d’intervencions per comentar les propostes i veure de quina manera donar resposta a les mateixes: aspectes sobre millores en la mobilitat de l’alumnat de més de 16 anys, sobre la manca d’espais d’oci al barri per la joventut, sobre el malbaratament energètic i la contaminació acústica, l’adequació i el nombre de zones esportives d’ús public, etc. i d’altres més concrets relacionats amb la vida del centre com la dotació de dispositius digitals a 1r i 2n d’ESO, la possibilitat de jornada continuada, la climatització de les aules, etc.

La sessió també va permetre remarcar el paper dels i les joves en la millora de l’espai públic i en la reivindicació de la seva presència activa en espais de discussió i participació, i la necessitat que expressin les seves inquietuds, reclamacions i propostes.