Activitats del centre de setembre a novembre de 2013

Avui hem enviat un correu electrònic a les famílies amb el Calendari de les activitats del centre de setembre a novembre de 2013, incloses les activitats que formen part del Pla d’Acció Tutorial (PAT) i altres informacions i recordatoris importants.

Si no us ha arribar i voleu que us incorporem als destinataris
d’aquestes trameses periòdiques cal que envieu un correu al centre
a801311@xtec.cat indicant el Nom i Cognom de l’alumne, grup classe i el
vostre correu electrònic i manifestant que voleu rebre les informacions
per correu electrònic.

Benvolgudes famílies,

Hem començat el nou curs i tot i que ja ens hem vist amb tots vosaltres
a les reunions dâ??inici de curs. 

A més d’enviar-vos l’enllaç al Calendari de les activitats del centre de setembre a novembre de 2013 us volem fer un recordatori dels aspectes més
rellevants dâ??aquest.

 1. Com tots sabeu seguim immersos en una situació de dificultat i precarietat La plantilla de professorat sâ??ha vist retallada de
nou i les condicions laborals, sobretot del professorat substitut, són cada
vegada més precàries.

  • Les substitucions en cas de baixa del professorat, no es cobriran fins
    al cap de 15 dies amb la pèrdua de classes que això suposa.
  • El professorat substitut només cobrarà un 15% menys que la resta de professorat.
  • Seguim amb ràtios molt altes i tenim les aules encara més plenes.

Davant aquesta situació, en molts centres, els Claustres ja estan
arribant a acords essent el majoritari no fer sortides i/o activitats
complementàries amb lâ??alumnat. A lâ??institut, no sâ??ha pres cap mesura tot i que
en Claustre ja fa temps que seâ??n parla. El
projecte cultural, els intercanvis, les sortides dâ??educació
física, els viatges de final dâ??etapa… són
part fonamental del nostre Projecte educatiu i ens sembla que renunciar-hi
seria un greuge fonamental per a lâ??alumnat
. De la mateixa manera, hem articulat mesures per a
compensar la reducció dâ??hores dâ??atenció a lâ??alumnat, a les guàrdies o a la
biblioteca, amb un sobre-esforç per part de tot el personal del centre. La
nostra voluntat és la de seguir treballant per a complir amb el projecte de
centre però pensem que és imprescindible que les famílies tingueu coneixement
de quina és la situació.

2. Ja han començat les activitats esportives. Enguany
tenim 6 equips de voleibol, 1 de tamborí i 3 de futbol. Per a
inscriure’s als cros i curses d’orientació encara no s’ha acabat el
termini; en breu us farem arribar el calendari.

4. Igual que els darrers anys, tot lâ??alumnat tindrà un carnet escolar que li permetrà demanar material de la biblioteca en préstec i
que lâ??identificarà com a alumne/a del centre. A més del curs i grup al que
pertany hi apareixerà si cursa estudis
de música o dansa i si fa assignatures soltes
; aquesta informació permetrà
al professorat de guàrdia atendre amb més agilitat a lâ??alumnat que convalida
alguna assignatura i controlar els fluxos dâ??entrades i sortides del centre. Ã?s per tant, important, que el portin
sempre a sobre.

5. Sâ??han posat algunes taquilles més tot i les limitacions
dâ??espai que té el centre. Us animem a que sempre que sigui possible siguin compartides per un parell dâ??alumnes i
que es respectin les normes dâ??ús.
Lâ??alumnat sap que només hi poden anar en les entrades i sortides del centre i
al baixar i pujar de l’esbarjo però que han de preveure què necessitaran ja que no hi podran anar
entre classes.

6. La comunicació centre-famílies
és bàsica per tal dâ??aconseguir una millor formació de lâ??alumnat i una millor convivència
de tota la comunitat educativa:

  • El correu electrònic és el
    mitjà bàsic de comunicació i sabeu que tant a través del web del centre com a través
    del web de seguiment de faltes i retards podeu enviar correus
    electrònics que rebrem, de moment lâ??equip directiu, i
    que volem acabi rebent el professorat.
  • A l’IntraWeb del centre (http://agora.xtec.cat/ies-jaumebalmes/intranet/)  podeu trobar informació constant i
    actualitzada de:

o A DOCUMENTS
PÃ?BLICS
| DOCUMENTS DEL CENTRE; PEC i ALTRES DOCUMENTS
: Hi trobareu els Equips Docents del curs, Projecte educatiu de
centre, el PAT (Pla d’Acció Tutorial), Projecte cultural, el NOFC (Normes dâ??organització i
funcionament de centre) revisat i aprovat pel C.Escolar aquest inici de curs,
els criteris d’avaluació d’ESO i Batxillerat d’aquest curs, resultats de les avaluacions externes.

o A DOCUMENTS PÃ?BLICS: hi trobareu el calendari amb totes les
activitats que es fan al centre, diferenciant les que depenen dels diferents
departaments i seminaris, les que ajuden a desenvolupar el PAT, les
organitzades pel centre, les reunions informatives, Informació sobre
conferències, diferents campanyes solidàries, etc….

o A la GALERIA MULTIMEDIA: podeu trobar una selecció de fotos de les
diferents activitats i sortides que es van realitzant al llarg del curs. i també algun vídeo al nostre CANAL YOUTUBE

o Recordeu que podeu fer el SEGUIMENT DE LES FALTES D’ASSISTÃ?NCIA

http://ies-jaumebalmes.xtec.cat/families Hi heu d’entrar amb el codi i contrasenya que el
vostre fill/a fa servir per a connectar-se als diferents serveis web del centre

(IntraWeb, Moodle, ordinadors del centre, etc). A l’inici de curs cada
alumne/a rep aquesta informació en una etiqueta postal. L’alumne/a us
l’ha de
facilitar i en cas de pèrdua o oblit l’ha de tornar a demanar al tutor/a
del
seu grup classe.

Encara que l’actualització de
la informació de faltes es fa diàriament de forma automàtica, la freqüència amb
la qual el professorat  la introdueix és de dues vegades a la setmana. La
informació que trobareu doncs, fa referència a la setmana anterior.

Les justificacions les fa el tutor/a una vegada rebuts els justificants de
l’alumnat
.

Salutacions,

L’Equip Directiu

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>