Dia 2n i 3r
En el 2n dia d’intercanvi Erasmus amb l’Escola Secundària Abel Salazar hem reprès l’activitat de creació d’un decàleg per fer que el nostre centre sigui més inclusiu en termes d’igualtat de gènere. Per grups l’alumnat ha creat diversos pòsters en Canva, i després d’una votació es va escollir el més creatiu i original, el qual estarà exposat a les aules. Després el propi alumnat va ser l’encarregat de presentar el decàleg als diferents grups-classe per tal de fer difusió del projecte Erasmus de coeducació.
També vam fer una visita a la granja Can Xicoy on vam aprendre el procés d’elaboració del formatge de cabra que comercialitzen en establiments de la zona, promocionant així el comerç de proximitat.
El 3r dia hem estat a Barcelona visitant llocs emblemàtics i culturals com el Parc Güell, la Sagrada Família, Passeig de Gràcia, Plaça Catalunya, Les Rambles i el Port Vell. Ha estat una jornada en la que l’alumnat ha gaudit i compartit moments bonics fora de l’aula.
Dia 4t
Avui (25 de març) l’alumnat participant ha treballat en una altra activitat de coeducació, centrada en els estereotips de gènere. Han llegit la història de Chakra la Invencible en format còmic i han identificat els estereotips que s’hi presentaven. A continuació, han recreat aquestes situacions estereotipades mitjançant un roleplay i han proposat maneres de trencar-los.
Els vídeos resultants es visionaran divendres en grup, seguit d’un debat per reflexionar sobre les conclusions extretes.
Després, hem fet una visita guiada al Far de Calella, on hem après moltes coses sobre la història d’aquesta població i el paper del far com a mitjà de comunicació marítim, terrestre i urbà. A més, hem pogut gaudir d’unes magnífiques vistes de Calella i els seus voltants, tot fent una mica d’activitat física caminant des de l’estació de Sant Pol de Mar fins al far i viceversa.
