Punt Lila de l’institut

L’aposta del Departament d’Educació per incloure la coeducació a tots els centres escolars fa que durant el curs 2021-2022 es creï per primera vegada la comissió de coeducació de l’Institut Domènec Perramon. Aquest curs 2022-2023 es continua apostant per la coeducació com un dels projectes de centre i es forma un equip de professorat i alumnat per dur a terme la tasca encomanada.

Tal com defineix el Departament d’Educació:

“la coeducació és l’acció educadora que potencia la igualtat real d’oportunitats i valora indistintament l’experiència, les aptituds i l’aportació social i cultural de dones i homes, en igualtat de drets, sense estereotips sexistes, homofòbics, bifòbics, transfòbics o androcèntrics ni actituds discriminatòries per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.”

Per aquest motiu, avui aquest any hem creat el Punt Lila fix de l’institut. És un espai on l’alumnat hi pot trobar cartells informatius en matèria de sexualitat i sensibilització LGBTI i de perspectiva de gènere. A més, també hi ha materials per a l’alumnat com tríptics i fulletons o merxandising com xapes i braçalets que ens ha proporcionat l’Institut Català de les Dones. A més a més, tenim una campanya activa que conclourà el 25 de Novembre, Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, que consisteix en una bústia per recollir testimonis anònims (o no) de persones que hagin patit violència masclista.