Visita al Centre Integral de Valorització de Residus de Mataró 2023

L’alumnat de 1r ESO ha visitat, al final d’octubre, el El Centre Integral de Valorització de Residus de Mataró.

Prèviament un tècnic del Centre va venir al nostre Institut, per informar-nos de la importància de la gestió correcta dels residus i de les possibilitats generar energia amb els mateixos. La presentació va ser proposada amb experiments que han engrescat força l’alumnat.

La visita va ser interessat, força completa i didàctica. Hem pogut veure (i olorar) tot el cicle de recuperació dels residus, la seva classificació, l’aprofitament dels recursos, com també la seva reconversió en energia.

L’alumnat va participar força, fent preguntes relatives al servei i gaudint de les activitats preparades. La que més ha tingut èxit és, sense dubte, l’activitat de la realitat virtual on s’ha pogut veure el centre i les seves activitats  i serveis de punts de vistes inaccessibles i molt peculiars. Veure el centre amb les ulleres de realitat virtual i poder fer experiments virtuals va captivar tant l’alumnat com el professorat que hi va participar.

Actualment l’alumnat està preparant la difusió de les conclusions de l’activitat de recuperació dels residus que es proposarà aviat a l’institut.

(veure vídeo1 i vídeo2)