A continuació, us detallem tota la informació referent a la preinscripció dels alumnes per al curs 2025-2026, tant pel que fa a l’educació infantil i primària com a l’ESO.
Informació general
Les dates de presentació de les sol·licituds són:
- Infantil i primària: del 12 al 26 de març, ambdós inclosos
- ESO: del 14 al 26 de març, ambdós inclosos
Totes les sol·licituds es faran telemàticament; per tant, no es podrà fer cap preinscripció presencial ni es podrà presentar cap documentació en paper. Per fer la sol·licitud, heu d’accedir al web de preinscripció:
https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici
En aquesta mateixa pàgina web podeu consultar tota la informació referent a la preinscripció.
Hi ha dos tipus de sol·licitud:
- Electrònica: cal identificació digital (idCat mòbil, certificat digital…). Us podeu donar d’alta a l’idCat Mòbil en aquest enllaç. Amb aquest tipus de sol·licitud únicament cal omplir el formulari, no cal adjuntar cap document a la sol·licitud ja que les dades es validaran de forma automàtica.
- En suport informàtic (només en el cas que no sigui possible fer la preinscripció electrònica): Cal omplir el formulari i adjuntar la documentació corresponent.
En ambdós casos, necessitareu el número d’identificació de l’alumne/a. El podeu trobar als butlletins de notes o demanar-lo al centre actual. També el podeu consultar en el següent enllaç o a la pàgina web del Departament d’Educació i Formació Professional, accedint a Tràmits, Tràmits per temes, Suport a la comunitat educativa.
Calendari
| Oferta inicial de places | 11 de març |
| Llista amb la puntuació provisional | 24 d’abril |
| Reclamacions a la puntuació provisional (s’han de fer des del mateix web on es va fer la preinscripció) | del 24 al 29 d’abril |
| Llista amb la puntuació definitiva | 5 de maig |
| Sorteig (número per determinar l’ordre de les sol·licituds en cas d’empat) | 8 de maig |
| Llista ordenada definitiva | 9 de maig |
| Oferta final | 17 de juny |
| Llistes d’assignació i llista d’espera: Llista alumnes preinscrits amb el centre assignat Llista alumnes assignats Llista d’espera | 17 de juny |
| Matrícula | 25 de juny al 3 de juliol |
Criteris
Criteris prioritaris
| Germans o germanes que ja estudiïn en el mateix centre | 50 punts |
| Proximitat del domicili (Piera) | 30 punts |
| En comptes del domicili, es pot tenir en compte el lloc de treball dins la zona educativa | 20 punts |
| Domicili dins del municipi però fora de la zona educativa | 10 punts |
| Si el pare, la mare o tutors legals perceben l’ajut de la renda garantida de ciutadania | 15 punts |
Criteris complementaris
| Discapacitat de l’alumne/a, pare o mare, tutor/a legal o germans igual o superior al 33% | 15 punts |
| Si el pare o mare o tutor/a legal treballen al centre triat en primera opció | 10 punts |
| Família nombrosa | 10 punts |
| Família monoparental | 10 punts |
| Germans bessons | 10 punts |
| Alumnes que es troben en situació d’acolliment familiar | 10 punts |
| Si es té la condició de víctima de violència de gènere o terrorisme | 10 punts |

