Robòtica

La robòtica educativa és un sistema d’aprenentatge interdisciplinar que fa ús de robots com a fil conductor transversal per potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències en l’alumnat.

L’aprenentatge amb robòtica educativa és interdisciplinar perquè amb ella es treballen de manera simultània diferents àrees. Tot i que no són les úniques, s’acostumen a identificar les anomenades disciplines STEAM: ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques. Val la pena fer èmfasi en l’incorporació de l’art com a aspecte clau per generar innovació i creativitat en els processos.

Així mateix, la robòtica educativa possibilita treballar competències, actituds i comportaments concrets com el treball en equip col·laboratiu, la iniciativa, la presa de decisions, l’esforç, la tolerància a la frustració o l’autosuperació

La Robòtica Educativa se centra, principalment, en la creació d’un robot amb l’única finalitat de desenvolupar de manera molt més pràctica i didàctica les habilitats motores i cognitives de qui l’empren. D’aquesta manera, es pretén estimular l’interès per les ciències pures i motivar l’activitat sana. Així mateix, fa que l’alumne sigui capaç d’organitzar-se en grup, porti a terme discussions que li permetin desenvolupar habilitats socials, aprengui a respectar el corresponent torn de paraula i aprengui a treballar de forma grupal.

Robots viatgers (17 de 41)

Robots viatgers (28 de 41)

Robots viatgers (29 de 41)

Robots viatgers (35 de 41)

Robots viatgers (40 de 41)

Robots viatgers (41 de 41)