L’alumnat de 4t d’ESO explica el Servei Comunitari

  • En una sessió que va tenir lloc el dilluns 17 de juny, les noies i els nois de 3r d’ESO van escoltar les experiències de les seves companyes i companys.

El servei comunitari és una activitat educativa obligatòria a l’ESO a Catalunya. Té com a objectiu principal fomentar la participació cívica i el compromís social de l’alumnat, així com desenvolupar valors de solidaritat, responsabilitat i empatia. Aquesta activitat s’integra dins del currículum escolar i contribueix a l’educació integral dels joves.

L’alumnat ha pogut participar en diferents àmbits d’actuació com la cura del medi ambient, l’atenció a persones grans en l’àmbit tecnològic, l’àrea de joventut o l’educació d’infants, entre d’altres.

Els objectius pedagògics són els següents:

  • Promoure el desenvolupament personal i social dels alumnes.
  • Fomentar valors de ciutadania activa, responsabilitat i solidaritat.
  • Apropar els/les alumnes a la realitat social del seu entorn.
  • Desenvolupar competències com la col·laboració, la comunicació i la resolució de problemes.

Els centres educatius, en aquest cas l’IE Els Tres Pins, en col·laboració amb entitats i associacions del seu entorn, seleccionen projectes de servei comunitari que s’adapten a les necessitats i interessos dels alumnes, per això han sorgit cooperacions amb el Casal de la Gent Gran, l’Àrea 51, l’Escola Bressol…

A través del Servei Comunitari, l’alumnat de 4t d’ESO…

  • Ha adquirit una major consciència social i cívica.
  • Ha desenvolupat competències personals i socials.
  • Ha experimentat el valor de la solidaritat i l’ajuda mútua.

A través del Servei Comunitari, Vallromanes…

  • S’ha beneficiat de l’aportació i col·laboració dels joves en diferents projectes i iniciatives.
  • S’ha creat un vincle més estret entre les escoles i la comunitat local.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>