Benvinguts al blog d’aula CICLE INICIAL!

Bufa! La Tramuntana

A l’escola Santiago Ratés estem descobrint el Parc Natural del Cap de Creus. Aquest cop ho hem fet d’una manera molt especial. Els nens i nenes de 1r, 2n i 3r vam anar a fer una excursió matinal.

Van venir dues monitores i resulta que havien perdut els vents quan venien cap a l’escola, així doncs, ens vam posar tots i totes a buscar-los i d’aquesta manera vam poder tornar a construir la famosa Rosa dels Vents.

Vam aprendre moltes coses sobre els vents: sabíeu que el vent de l’est es diu Llevant perquè és per on es lleva el sol?

A més, ens van explicar un conte “xulíssim” dels pirates, Gaia i la Tramuntana.

Després, vam fer dos jocs que segur que hi jugarem al pati molt sovint.

Feu “click” a la foto següent i veureu les fotos d’aquesta sortida

La Sorellona (@La_Sorellona) | Twitter

Anem a la Piscina

Aquest divendres 19 de febrer hem començat les classes a la Piscina de Roses.

Els nens i nenes de Cicle Inicial estem molt contents/es. 😀

Ens ho hem passat molt bé, ja tenim ganes de tornar-hi!

FOTOS 🏊📸

Agraïments a:

Piscina de Roses

Diputació de Girona

AMPA de l’escola Santiago Ratés

Hivern Blanc

Els i les alumnes de Cicle Inicial, us desitgem BONES FESTES! 💫🌲

Sortida a la Riera de Vilajuïga

El dimecres dia 11 de novembre els nens i nenes de Cicle Inicial vam anar a la riera de Vilajuïga, l’Associació la Sorellona ens havia preparat una activitat.

Va ser un matí molt interessant i ple de descobriments, vam poder pescar a la nostra riera, amb la sort de trobar macroinvertebrats i alguna sorpresa més com cap grossos i una granoteta.

A més, vam poder veure i tocar diverses espècies que habiten en els nostres rius, com el peix sol, la carpa, el barb i l’anguila, alguns són autòctons i altres introduits per l’ésser humà.

També vam fer un joc per poder conèixer millor allò que podem fer al Cap de Creus i així saber com respectar millor el medi que ens envolta.

Va ser fantàstic!

A continuació si cliqueu la imatge podreu veure les fotos.

La Sorellona (@La_Sorellona) | Twitter

 

M’agradaria ser espAcial

Els alumnes de segon, durant el segon trimestre, han elaborat un conte amb el projecte de Medi. L’objectiu era conscienciar els alumnes del per què hem de cuidar el planeta Terra.
En aquest projecte vam estudiar l’univers, els planetes del sistema Solar i vam viatjar fins… Llegeix més»