El nostre centre, en consolidació d’una línia pedagògica d’escola, realitza una serie de projectes per tal de desenvolupar les competències bàsiques del nostre alumnat, tot materialitzant principis de formació continua del professorat, educació integral dels i les alumnes, participació a l’entorn, vinculació emocional amb el tutor/a i cohesió de grups, així com innovació i emprenedoria.
Entre aquests projectes, es destaquen:
. Projecte “Escolta’m”: es tracta d’un projecte de tutoria en petits grups on, principalment, oferir un espai de coneixença i creació de vincles amb el tutor/a i entre el propi alumnat, expressió d’emocions i comunicació afectiva. Es porta a terme de P3 a 6è.
. Projecte CUEME (Cultura Emprenedora a l’Escola): es porta a terme la creació d’una cooperativa d’artesania, dirigida pels i les alumnes de 5è de Primària, la qual té com a producte final una paradeta de productes fets per ells mateixos, el dia de Sant Jordi, al municipi de Vallirana. Es tracta d’un projecte d’innovació i emprenedoria on s’articulen les competències bàsiques del currículum i es treballa amb la comunitat educativa: Ajuntament, serveis del municipi, Diputació de Barcelona, famílies i alumnat.
. Projecte “Lletra a lletra fem municipi”: l’alumnat de 2n desenvolupa, principalment les competències lingüístiques, a través de la realització d’un acte al Casino de Vallirana. Durant el curs, els i les alumnes prenen decisions de l’acte, es coordinen amb l’Ajuntament, la Diputació de Barcelona i serveis municipals, i vivencien els aprenentatges tant lingüístics com transversals.
. Xarxa de Centres de Competències Bàsiques: la nostra escola, en la seva aposta per la renovació pedagògica continua i actualitzant les nostres pràctiques cap a l’èxit dels aprenentatges dels nostres alumnes, forma part d’un conjunt d’escoles dins de la “Xarxa de Competències Bàsiques” de Catalunya. Durant els primers cursos, un equip impulsor dels nostres mestres han dinamitzat la revisió pedagògica de l’escola i iniciat canvis, com ara, la creació de Projectes d’Aula on articular les competències bàsiques del currículum, tot dotant a l’alumne/a d’un rol actiu i protagonista, amb un aprenentatge que els deixi empremta.


