Explicant una de les sortides del trimestre he comprovat que els infants no tenen clar el que és un “edifici”, no saben explicar-ho, però quan plantejo si serien capaços de construir-ne algun no tenen cap dubte així que ens posem a treballar amb el material de la sala de psicomotricitat, en grups de cinc o sis infants; cada grup ha de pensar el material que utilitzarà i com serà la seva construcció, i …
https://photos.app.goo.gl/zkWp8qDN22OByr4Z2
Un cop acabada la construcció cada grup explica quins element té.
En una sessió posterior tornem a construir amb peces de lego, en aquesta ocasió poden triar si fer-ho individualment o per parelles.
Un cop acabades les edificacions cada grup, parella o infant explica el que ha fet, el què te el seu edifici, ….
https://photos.app.goo.gl/B8knpcVRN3mLM1q72
Realment van demostrar que sabien més del tema del que podia pensar en un primer moment, però encara quedaven llacunes i gràcies a la col·laboració de les famílies amb les fotografies que ens vau fer arribar ens vam adonar de les parts que havia de tenir l’edifici. Així que ens vam posar de nou a construir i a explicar ….
Els mateixos alumnes han estat conscients de l’evolució de les seves creacions, com cada vegada els edificis que construïen eren més i més complexos i estaven cada cop més satisfets amb les seves obres, i encara els hi queden ganes de continuar construint!
https://photos.app.goo.gl/s7hdvobelHrpJ6Xz2
Ha resultat un treball molt motivador que ens ha permès gaudir molt més de la sortida ja que durant el trajecte cap a Barcelona i un cop a la ciutat vam identificar alguns dels edificis que havíem vist a l’aula. Quina il·lusió que els ha fet!