PROPOSTA SETMANAL PER A P.4 (27 ABRIL 1 DE MAIG)

Hola Elefants!!!

Comencem una altra setmana amb força , amb ànims i amb ganes  d’aprendre i de divertir-nos.Es per aixó que us proposen totes aquestes activitats. Recordeu que ens encanta rebre els vostres correus i les vostres fotos amb tot allò que aneu fent.

Us recordem el correu de la Pilar i el meu;

rosasanchez@escolapalma.cat

pilargascon@escolapalma.cat

ENDAVANT!!

Proposta 1

EL TRES EN RATLLA

Avui us proposem jugar al  Tres en ratlla, un joc tradicional que afavoreix la concentració, l’estratègia i el treball en equip i amb el que segur us divertireu molt.

Com es juga?

Dibuixa en un paper dues linies verticals i dues horitzontals.  Haureu de ser mínim 2 jugadors. Un jugador serà les creus X i l’altre els cercles O,  tres peces per jugador. Un jugador guanya si aconsegueix tenir en línia els seus tres símbols. (3 creus o 3 cercles en línia). La línia pot ser horitzontal, vertical o diagonal. S’ha d’evitar que l’altre jugador ho aconsegueixi. Per evitar-ho, podem posar una peça intentant bloquejar la línia de l’adversari. El joc acaba quan les caselles estan plenes.

Quan juguem en la versió fitxes. 3 fitxes per jugador( platilina, taps…), permet seguir jugant i movent les fitxes  fins que s’aconsegueixi alinear les fitxes en forma horitzontal, vertical o diagonal.

Si tenim espai podem jugar també amb la família de forma més dinàmica.

Proposta 2

ACTIVACIÓ DEL COS

Aprofiteu per gaudir de la música, canteu i balleu junts. Segur que us encanta compartir estones de ball i expressió corporal i és important en aquest dies combinar estones d’activitat més mogudes amb estones més tranquiles.

Aquí teniu aquest link:

Proposta 3

L’ABSORCIÓ DE L’AIGUA D’UNA PLANTA (EXPERIMENT)

Us proposem un experiment molt visual que podeu fer en  família. Amb aquest experiment podeu veure com “beuen” les plantes. Es tracta d’observar com les plantes absorveixen l’aigua i canvien de color.

Per poder-ho veure caldrà tenyir l’aigua de  diferents colors i col.locar la planta en el recipient. Cal esperar dues hores.

Material:

• 3 recipients de vidre
  • 3 fulles d’api / enciam el que tingueu per casa
  • colorant  alimentari líquid
  • aiguaL'absorció de l'aigua en una planta - totnens

QUE DIVERTIT!!!

Proposta 4

L’HORA DEL CONTE

Animeu-vos a sentir i a veure aquest conte “L’OVELLETA QUE VA VENIR A SOPAR”, on el personatge més temut en tots els contes populars passa a ser un personatge ple de bondat i tendresa.

Proposta 5

LES VOCALS

Us proposo fer els vostres “Pots de les vocals.” Els podeu crear amb els rodets de paper de water posant un paper o cartró a la part de baix. Podeu pintar-los, decorar-los i escriure a  cada un d’ells les vocals. Necessitarem 5 pots o capsetes .

A  continuació us escric una llista de paraules que comencen  amb les diferents vocals ( escriure 3 paraules per cada vocal). Després en papers petits haureu  d’escriure les diferents paraules i fer el dibuix d’allò que heu escrit. Una vegada tingueu totes les paraules escrites anireu colocant-les en el pot corresponent depenent de la vocal inicial de cada paraula.Podeu jugar amb el pare i la mare quan us vingui de gust.

• A/  ABELLA, AVIÓ , ANELL.
  • E/  ELEFANT ,ESQUIROL, ESPASA.
  • I/   INDI, ILLA, IGLU.
  • O/ OS, ONA, OLLA