Projecte Girona Natural

Aquest curs, hem anomenat al projecte de centre del 3r trimestre Girona Natural. Tots els alumnes de l’escola han estat treballant un espai natural de la ciutat:

• El xics han estudiat el parc del Migdia,
  • Els petits, el parc de la Devesa,
  • Els mitjans, les hortes de Santa Eugènia,
  • Els grans han fet un projecte anomenat L’Oreneta Inquieta, basat en l’estudi de les orenetes cua blanca.

Per recollir el que havíem treballat durant el trimestre, cada agrupament va anar creant un lapbook gegant com a mural. L’activitat final del projecte consistia en que tots els alumnes de l’escola escoltessin per part dels seus companys l’explicació del seu lapbook i del que havien après.

Durant el projecte ens han acompanyat els naturalistes de Girona amb diferents activitats de descoberta dels espais i estudi de determinades espècies animals: mentre que els xics es van centrar en l’observació del que veien al parc (fulles, flors, escorça dels arbres…), els petits es van centrar en animals que viuen a la Devesa incloses les seves cases (diferents nius d’aus, de rats penats i l’hotel d’insectes). Els infants de 2n i 3r van fer l’activitat “A la recerca d’invertebrats!”, els de 4t, “Els valors naturals del riu”, i els grans van fer diferents activitats al voltant de les orenentes cua blanca (localització i construcció de nius, cens).

Us deixem unes fotos dels lapbooks.