Un niu davant de l’aula!

L’escola rural té una connexió especial amb el seu entorn, que evidentment, està vinculada a la natura que l’envolta. I, de tant en tant, ens fa regals. Com el d’aquesta setmana.
Just davant de l’aula de Petits, a l’arbre que hi ha davant de la finestra,… Llegeix més»

Comptem menús

Els Petits hem estat els encarregats de fer la proposta dels menús per a la Nit a l’escola. Després de parlar de què havien sopat els dies anteriors i què s’havia menjat en anteriors ocasions proposem les següents opcions:
Passem per totes les aules a explicar-ho… Llegeix més»

Teixir camins juntes i connectar-nos és engrescador!!
Mostrar i aprendre constantment per un canvi de mirada és agraït!!
Dimecres a la tarda vam rebre l’equip de mestres de la ZER Riu Ondara format per les escoles de Barbens i Tornabous.
Ens vam asseure, vam fer… Llegeix més»

Àger

Als peus del Montsec, just al començament del camí que porta fins al capdamunt del massís, hi ha un observatori astronòmic especial dins la seva categoria per la seva obertura a l’entorn palpable.
Hem fet un taller de construcció d’un rellotge de sol i l’hem comprovat.
Hem… Llegeix més»

Mirant el cel

A Grans, hem presentat un material que ens permetrà conèixer i ampliar aspectes relacionats amb l’espai.
L’itinerari consta de diferents activitats relacionades amb el sistema solar, les estrelles, la Lluna, la Terra, el Sol… i hi ha diferents recursos que ens acompanyaran per desenvolupar-ho: jocs, trencaclosques,… Llegeix més»

Cinema en curs

Recordeu que al bloc de Cinema en curs es van penjant els articles relacionats amb les descobertes que anem fent que ens serviran per gravar la nostra pel·lícula.
Si ens seguiu, podreu compartir el nostre procés!!!
El darrer article és aquest. Gaudiu-lo!!! Nosaltres ho vam fer!

Segona assemblea del curs

Aquest dilluns, a les 11.30, vam fer la segona assemblea del curs.

Una assemblea en què es van exposar temes, bàsicament, de funcionament i per millorar la convivència. Interessants aquestes trobades en què els infants exposen allò que els neguiteja i se senten escoltats i compresos.

Un pas que ens neguiteja

Les famílies, les mestres i els alumnes, a Grans, hi ha un pas que ens neguiteja, és un pas que implica fer-se gran i canviar d’etapa i per aquest mateix motiu ens neguiteja, ens provoca incertesa i inseguretat, ens col·loca en una situació de desconcert… Llegeix més»

Caixa d’electricitat

A Grans, aquesta setmana, hem començat una caixa que ens apassiona molt: electricitat.

Construir circuits oberts i tancats és la primera proposta per començar-se a familiaritzar amb generadors, comandaments elèctrics, receptors i conductors. Després en venen altres propostes, com circuits en sèrie i… Llegeix més»

400 cops

Hem anat a veure una pel·lícula especial en una sala especial. Però anem a pams!!!!

La pel·lícula era “400 cops” de François Truffaut, una de les primeres pel·lícules en la qual el director es va atrevir a firmar les coses que passaven “de… Llegeix més»

Final de trimestre

El dia a dia a l’escola és intens i frenètic. Quantes vegades heu sentit “Necessito vacances”? i és que és cert, tots, petits i grans necessitem unes vacances.
Vacances per aturar-nos i canviar horaris, per estar i gaudir de la família, per aixecar-se a l’hora que… Llegeix més»

Un regal per esmorzar

Els esmorzars a la nostra escola són realment especials. Primer, perquè la base del nostre esmorzar és la fruita de temporada de Ca l’Esther, després perquè el prepara un encarregat o encarregada de cada aula amb la gran col·laboració dels padrins i padrines voluntàries. I… Llegeix més»

Construccions a Petits