Tantàgora

Tantàgora és un espai de creació, producció, difusió i innovació de les formes de promoure la literatura escrita i oral, popular i d’autor, en paper i digital, a través del treball amb altres disciplines artístiques; música, arts plàstiques, teatre, dansa, etc. Tantàgora fa més de 25 anys que treballa, tant a Catalunya com a nivell internacional.

Tantàgora ofereix serveis pedagògics, culturals, d’assessoria i d’edició i és promotora del FLIC Festival, la xarxa Escola Literària, el Laboratori de narratives digitals (LABdig) i Art & Paraula, la primera escola en mediació literària.

Tantàgora té vocació de col·laboració amb les administracions públiques així com amb d’altres organitzacions socials, culturals i artístiques per tal de treballar pel desenvolupament dels objectius que ens són comuns, buscant en cada cas el marc de col·laboració ideal per obrir nous camins que permetin ampliar el camp de la narració en la seva vessant pedagògica artístico-literària i social.

Per tal d’introduir a la biblioteca de l’escola altres metodologies de mediació literària i lectores que serveixi com a modelatge per als docents, una persona de l’equip de Tantàgora, un matí a la setmana 3h, durant el curs 21-22, realitza accions i activitats a la Biblioteca amb els grups classe al llarg de tot el curs amb l’objectiu de:

• Promoure l’aprenentatge-servei per a l’adquisició d’eines de foment del gust lector del quotidià.
  • Propiciar que els docents coneguin els fons bibliogràfic del centre i com mediar-lo.
  • Propiciar el treball de la lectura en veu alta, la narració oral i la recitació a la biblioteca i l’aula.
  • Propiciar l’ús d’eines per la creació del vincle amb els alumnes a través de la literatura, els llibres i els contes.