Dia Escolar de la No-violència i la Pau – DENIP

El passat 30 de gener vam celebra a l’escola el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP). Per tal d’implicar a tota la comunitat educativa durant tota la jornada vàrem realitzar diferents activitats. Pel matí tots els docents vem fer activitats a classe relacionades amb el DENIP a partir del quadre Guernica, de Pablo Picasso. Els nens i nenes del centre van poder conèixer el significat d’aquest quadre i vàrem parlar sobre els conflictes bèl·lics passats i actuals per conscienciar-nos sobre aquesta problemàtica. Tanmateix, vam fer activitats com pintar mandales i dibuixos i escriure missatges de pau.

Per la tarda els alumnes de 5è i 6è, que havien treballat prèviament amb els alumnes de batxillerat del IES Mollet, van fer una representació del Guernica la qual acaba transformant-se en l’exposició de parules relacionades amb la pau i la no violència com “escolta activa” o “empatia”. Durant la performance, a més a més, alumnes de tots els cursos acompanyats de diferents membres de la nostra comunitat educativa van fen entrega d’unes flors creades pels nens i nenes d’infantil per representar la fi dels confilctes armats.

Va ser un dia molt emocionant, si voleu veure un vídeo de com va anar podeu visitar el següent link de Vallès Visió: https://www.vallesvisio.cat/lescola-joan-salvat-papasseit-celebra-el-dia-de-la-pau-amb-la-representacio-del-guernica-de-picasso/

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *