Comissió pedagògica Freinet

La Comissió pedagògica Freinet ens recomana la lectura dels següents articles publicats recentment a la revista Rosa Sensat.

Referents. Célestin Freinet.

https://www.rosasensat.org/revista/perspectiva-416-salut-mental/referents-celestin-freinet/

Célestin Freinet, mestre i pedagog

Impulsor de mètodes de renovació pedagògica, entre els quals potser el més conegut és la impremta escolar, Freinet entenia la pràctica docent com un fet indestriable de la militància política. Lector voraç, el pedagog gal defensava la formació contínua dels mestres, la cooperació entre professors i una actitud constant de revisió crítica i de recerca.[…]

Text de Xavier Besalú Costa. Doctor en Ciències de l’Educació.

 

Columna. Innovació, renovació o transformació?

https://www.rosasensat.org/revista/perspectiva-416-salut-mental/columna-innovacio-renovacio-o-transformacio/

Marta Comas, Educadora social i antropòloga

El pedagog Xavier Besalú alerta que en els darrers anys a Catalunya s’ha creat «una espècie d’imaginari col·lectiu favorable a la innovació i al canvi en educació, sense més precisions, que fa que els centres que no s’hi adhereixen sembli que quedin ancorats en el passat o caiguts en la insignificança». Ho escriu en el llibre La renovación pedagógica en España. Una mirada crítica y actual, que també signen Jordi Feu i J. M. Palaudàrias, i que ens serveix per reconèixer que l’impuls de renovació arrenca de molt enllà i que, de les velles propostes, n’hi ha un grapat que són encara avui del tot vigents malgrat que no siguin les més visibles. […]