Arts and Crafts a l’escola Marta Mata.

L’escola Marta Mata treballa l’àrea de visual i plàstica amb la metodologia CLIL/AICLE.

L’aprenentatge d’una llengua estrangera pot ser més o menys efectiu depenent de la metodologia que s’utilitzi. Un dels enfocaments més interessants avui dia i que ha demostrat ser altament efectiu és CLIL (Content and Language Integrated Learning) o AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres).

Es tracta d’una metodologia basada en l’aprenentatge de les llengües estrangeres a través de l’ensenyament de matèries comunes com és el nostre cas amb la plàstica. Això permet que els mestres tinguin un major abast quant al contingut i al llenguatge que pot ser inclòs en el dia a dia. CLIL també permet implementar un enfocament transversal de l’ensenyament més inclusiu.

La metodologia CLIL ofereix diversos beneficis per a l’aprenentatge. Aquests són alguns d’ells:

• Proporciona a l’alumnat oportunitats per a desenvolupar un alt grau de competència o habilitats en el llenguatge.
  • Ajuda a crear contingut nou.
  • Fomenta la col·laboració i el coneixement de la cultura.
  • Millora el pensament crític i la consciència cognitiva.

CLIL proposa una forma d’aprenentatge més efectiu per als estudiants, ja que s’enfoca en el desenvolupament de les habilitats necessàries per a integrar l’anglès funcional i comunicatiu en el dia a dia.

Durant aquest curs 2021/22 a l’escola hem escollit treballar sota un gran paraigua: LA NATURA / THE NATURE.

Això ens permet treballar d’una manera molt més transversal, incorporant a l’àrea més artística, trets d’altres àmbits per enriquir-la.

Aquí podeu veure una petita mostra d’un treball fet per la classe del Rap de 6è.