Dia de la Pau

Com cada any, el dia 30 de gener celebrem a l’escola el Dia de la No Violència i la Pau. El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

A part del que expliquem més avall, de com es treballa l’educació per la Pau a l’escola, uns dies abans es prepara un tema que varia cada curs, lligat en la majoria dels casos en la realitat d’aquell moment.

També es fa un colom de la pau entre tots que presideix l’acte i ens recorda que el dia de la pau és cada dia.

Com treballem a l’escola l’educació per la Pau

L’escola té com a objectiu prioritari la formació integral de la persona fonamentada en l’educació en els valors i actituds de respecte, llibertat, solidaritat, cooperació i no discriminació.

El tema de la PAU a la nostra escola es treballa com a eix transversal al llarg de tot el curs. La transmissió i educació en valors es fa en el dia a dia.

Es prepara per cicles quins temes o aspectes es treballaran durant tot el curs i la setmana que es celebra la diada de la Pau se’n fa coincidir un d’ells.

DSC_0063

Generalment, en els cursos més baixos ens centrem amb l’entorn més proper i amb els aspectes que van sorgint habitualment com: la relació amb els amics, amb els adults, el respecte pels demés, per l’entorn, per la diversitat, ser solidari, els drets i deures dels infants, etc.

“No som iguals però tenim els mateixos drets”

En els cursos més alts es centren en els problemes actuals a nivell mundial.

Sense perdre de vista que la cultura de pau és un procés que s’educa en el dia a dia, que comença en les nostres relacions quotidianes, en la manera com gestionem els conflictes des del diàleg, l’escolta, l’empatia, la cooperació, la renúncia, la participació.

Ens preocupem d’entendre el món i tenim voluntat de canviar-lo, sí, però començant per la naturalesa de les relacions que establim amb el nostre entorn.

En el cicle superior es fan jocs que simulen diferents problemàtiques com pot ser “El restaurant del món” els Tuaregs i “El joc del deute” els Mustangs

Clica aquí per veure “El restaurant del món”

Poema: Podries

Clica aquí per veure el recull de Cançons per la Pau