Consell escolar

El Consell Escolar es reuneix de manera ordinària un cop per trimestre.

Les funcions del Consell Escolar són:

a. Aprovar i avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la LOE (autonomia de centres).

b. Aprovar i avaluar la programació general anual del centre sense perjudici de les competències del claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent.

c. Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats.

d. Participar en la selecció del director del centre en els termes que estableix la LOE. Ser informat del nomenament i el cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del director.

e. Decidir sobre l’admissió d’alumnes amb subjecció al que estableix la LOE i les disposicions que la despleguin.

f. Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atinguin a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instàncies de pares o tutors, pot revisar la decisió adoptada i proposar-hi, si s’escau, les mesures oportunes.

g. Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència del centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.

h. Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb el que estableix l’article 122.3 de la LOE.

i. Fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, amb els altres centres, entitats i organismes.

j. Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en que participi el centre.

k. Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, sobre els altres aspectes relacionats amb aquesta qualitat.

l. Qualsevol altra que li atribueixin l’Administració educativa o les normes d’organització i funcionament respectives.

El Consell Escolar participa en les següents comissions de l’escola:

COMISSIÓ DE MENJADOR

Es reuneix de manera ordinària dos cops l’any.

COMISSIÓ PERMANENT

La Comissió Permanent es reuneix de manera extraordinària sempre que sigui necessari.

COMISSIÓ ECONÒMICA

Es reuneix a principi d’any i periòdicament si cal revisar l’estat de comptes.

COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA

La Comissió de convivència es reuneix de manera extraordinària sempre que sigui necessari.

COMISSIÓ DE LLIBRES DE TEXT

Es reuneix de manera ordinària dos cops l’any.