Sit Up l’Alça

La Fundació Sant Tomàs i l’Associació Sala Puigverd, estan treballant junts amb l’objectiu d’aportar a la comarca d’Osona un benefici de salut per els nens i nenes en edat escolar ( primària) i de transformació social real, a partir de l’educació per la cura d’un mateix. Aquest projecte està subvencionat per la Diputació de Barcelona i impulsat pel Consell Comarcal d’Osona.

El projecte es concreta en la transferència de coneixement i valor pel que fa a l’educació de la higiene de la postura quan els nens i nenes estan asseguts a l’aula a les seves cadires. L’objectiu és empoderar els nens i nenes fent que ells mateixos puguin descobrir i reconèixer si estan ben asseguts. També seran els nens els que hauran de desenvolupar idees per resoldre les possibles mancances del mobiliari. SIT UP, és una alça reposapeus regulable en amplada i alçada, plegable i que s’integra a totes les cadires de quatre potes.

Les alces SIT UP són muntades pel Centre Ocupacional de Sant Tomàs. Seran els usuaris d’aquest centre o alumnes de l’escola Estel de Sant Tomàs els que acompanyats de la fisioterapeuta, vindran a l’escola, aula per aula, a explicar als alumnes maneres saludables de seure. A partir d’aquí és l’alumne qui detecta si està ben assegut o no, i és ell qui s’autoprescriu SIT UP l’ALÇA. La persones ateses a Sant Tomàs instal·len l’alça a la cadira de l’alumne que ho demana. Una persona amb discapacitat ajuda a l’alumne/a a cuidar-se. Estem parlant d’un projecte de Salut i Educació Comunitària, en la que TOTS tenim coses per donar i per rebre.

El proper dia 24 d’abril entre les 9 i les 12:30h es portarà a terme a la nostra escola el programa d’educació de la higiene de la postura i la instal·lació de les alçes SIT UP a la nostra escola.

Aquí teniu unes quantes fotos de la jornada d’avui. Cliqueu sobre la foto per veure’n més.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *