La nostra escola és la millor de món!

La nostra escola està situada al barri de Ca n’Oriac, a la zona nord de Sabadell. Fa justament 50 anys que funciona i amb el pas dels anys s’ha anat adaptant als nous temps i a les noves necessitats.

El seu naixement va ser conseqüència del “boom” demogràfic del moment, produït per la immigració de la població d’altres comunitats espanyoles, que van venir a Catalunya atretes pel creixement industrial, i Sabadell concretament va ser una seu importantíssima, entre d’altres com Terrassa, d’un aflorament de la indústria tèxtil, que va atraure a un volum important de persones.

Justament el barri de Ca n’Oriac, es va convertir en un punt d’increment d’aquest tipus de població, i va créixer de tal manera, que va fer necessària la creació de noves escoles per acollir el fills en edat escolar, d’aquests immigrants, corria l’any 1970 quan l’Ajuntament de Sabadell, va construir la nostra escola.

Al curs 2014/2015, la tutora de 4t de Primària, conjuntament amb els seus alumnes, van realitzar una feina d’investigació per il·lustrar gràficament, el procés d’evolució del barri de Ca n’Oriac, tant urbanística com socialment, i a dintre d’aquest treball, apareixen, per descomptat, referències a l’aparició de l’Escola Gaudí, que en el seu orígen s’anomenà “Colegio Público Gaudí”.

A continuació us mostrem tot aquest treball tant interessant, per si

PROJECTE CA N’ORIAC

de 4t de PRIMÀRIA (2014-15)

Revista La Ceba

Benvolguts pares,

Els alumnes de 4t de PRI, han realitzat una gran feina entorn a la història del seu barri, Ca N’Oriac a la Revista la Ceba.,
Si voleu visitar-la només heu de clicar el link de dalt. Allà teniu:
fotografies, vídeos i entrevistes a persones que van ser testimoni de l’evolució del barri.

A continuació us mostrem un treball de recerca que han portat a terme els alumnes de 4t de Primària, per ensenyar com era el barri de Ca N’Oriac als anys 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80,….

Imatges cedides per AAVV Ca n’Oriac i per pares i mares d’alumnes de l’Escola Gaudí.

Ara, els propis alumnes de 4t de Primària:

I a continuació podeu gaudir de les entrevistes que els/les alumnes de 4t de Primària van realitzar a veïns del barri, que explicaven, de primera mà, les seves experiències en aquells temps:

Entrevista 1

Entrevista 2