Dia de la Dona a l’escola

Un altre any més, l’escola s’ha implicat en treballar el 8M, el Dia Internacional de la Dona. Els objectius principals d’aquesta jornada eren diversos. Visibilitzar les dones referents de la història per tal d’ampliar amb una mirada més coeducativa, posar èmfasi en les desigualtats que encara podem observar en la nostra societat i empoderar-les per tal de seguir lluitant pels seus drets.

Amb tot això, s’han fet lectures de contes, visualització de curtmetratges, dinàmiques vivencials i tallers artístics relacionats amb els valors de la coeducació.

A Educació Infantil, es va realitzar un mural on cada infant posava la seva papallona que prèviament havia pintat. També es van fer diverses lectures de contes sobre dones importants. A més a més, es va fer a través de l’escriptura natural, paraules boniques per a les dones que més estimaven.

A Cicle Inicial, es va fer un joc a través d’imatges i petits textos també de referents femenines, on l’alumnat havia de relacionar-les, i després cadascú escollia una dona per escriure per què va ser important.

A Cicle Mitjà, cada infant havia de cercar informació sobre una referent, seleccionar allò més important, i escriure-ho en un paper en forma d’hexàgon. Finalment, vam enganxar tots els hexàgons com si fos un puzle creant un mural en forma de rusc d’abelles.

Cicle Superior, es van crear cromos en format gran, també de referents de diferents àmbits: esports, literatura, art i ciències. Tot fent ús dels ordinadors per a la creació del producte final, que també es va penjar al passadís. A més, també va venir la Josefina López, sabadellenca ex-taekwondista olímpica (Seul ’88 i Barcelona ’92), amb dues medalles al Campionat del Món i dues altres més al Campionat d’Europa.

Va ser una jornada de reflexió, commemoració i reivindicació on l’alumnat es va mostrar molt interessat i participatiu, i que ens va deixar aprenentatges molt importants per a una societat més justa, crítica i igualitària.