Entre bafarades i vinyetes: el còmic ens parla

Els alumnes de sisè han participat recentment en un taller molt especial dedicat al fascinant món del còmic, a la biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès.

Durant la sessió, els infants han descobert què és un còmic i han viatjat en el temps per conèixer els seus orígens. Han après que les primeres formes de còmic es remunten a l’any 1806 i han explorat com aquest mitjà ha evolucionat al llarg de la història, des de la prehistòria fins a l’edat moderna, destacant la importància de la impremta en la seva difusió.

A més, han conegut còmics d’arreu del món i han incorporat vocabulari específic com ara vinyetes, bafarades i art seqüencial. També han aprofundit en els elements bàsics del còmic, com la combinació de la part verbal i la part visual.

El taller ha posat especial èmfasi en la importància del dibuix com a eina comunicativa. Els alumnes han après com els il·lustradors transmeten informació a través dels personatges, els escenaris, els colors i els diferents tipus de plans (general, sencer, americà i primer pla). També han descobert recursos expressius com la perspectiva, la metàfora visual, les línies cinètiques per indicar moviment i les onomatopeies.

Finalment, s’ha fet una breu introducció al manga, un estil de còmic japonès que desperta molt interès entre els joves lectors.

Per acabar l’activitat, els alumnes han pogut gaudir d’una estona de lectura lliure i han tingut l’oportunitat d’agafar en préstec còmics i llibres adaptats a la seva edat.

Sens dubte, ha estat una experiència enriquidora que fomenta la lectura, la creativitat i el pensament visual.