Participem en el Projecte Rius

Hola famílies!

Arranquem la setmana amb totes les ganes! Dins el projecte de la nostra Zer, cuidem el món, participem novament al Projecte Rius. És un gran projecte de participació ciutadana i de voluntariat ambiental per l’anàlisi, seguiment i millora dels ecosistemes fluvialsAllà on el riu Noguera Pallaresa té la seva principal cruïlla, quan rep les aigües del Noguera de Cardós, els alumnes de Cicle Mitjà i Superior de l’Escola de Llavorsí, Alins i Tírvia analitzen el riu.

Dinamitza l’activitat la Maria Pou, com a representat de l’Associació Naturalista La Paniquella, que ens explica tot allò que ens cal saber per tal de fer un bon anàlisi. Ens dividim en 3 grups i ens repartim les tasques:

• Entorn i anàlisi de la ribera i els insectes que hi podem trobar.
  • Aspectes físics i paràmetres com amplada, profunditat i velocitat per conèixer el cabdal.
  • Aspectes químics com el ph, els nitrats o bé l’oxigen.

Creiem que és important valorar els recursos naturals del nostre entorn. Properament a l’aula recordarem què és la petjada hídrica i entre tots i totes proposarem diverses solucions per reduir-la al màxim.

Si voleu calcular quina és la vostra petjada hídrica i saber quants litres d’aigua gasteu aproximadament en un dia, podeu fer-ho aquí. I si voleu conèixer més curiositats sobre l’aigua i els rius, us deixem El joc del riu per fer-lo en família! També jocs de l’aigua online. Segur que en sabem més coses de les que us penseu! 😉

Clicant a la imatge podreu veure un resum de la jornada:

Una abraçada ben gran!