Dia Escolar de la No-violència i la pau

El passat 30 de gener va ser el Dia escolar Escolar de la no-violència i la pau. A l’escola vam aprofitar un dia més, per parlar de la pau, la resolució de conflictes i la convivència. Primer vam llegir frases cèlebres sobre la pau i les vam comentar. Després vam visionar uns curtmetratges sobre el tema i per últim vam llegir poemes.

Durant la setmana a llengua castellana, vam aprofitar el centre d’interès de la pau per escriure un poema conjunt. Primer vam fer una pluja d’idees de paraules i idees de les quals podria tractar el poema. Després, cadascú de forma individual va escriure idees utilitzant les paraules que vam pensar plegats. Per últim, vam posar en comú totes aquestes idees i aquest va ser el resultat final:

LA PAZ

Si hubiera paz  en el mundo  habría justicia

y  no existiría la palabra violencia.

Después de la guerra viene la paz.

Así es la paz con amistad y harmonía,

Así es la paz con alegría.

Si pudiéramos conseguir un mundo de amistad

Y felicidad

Entonces la paz y el amor harían un mundo mejor.

Saldremos a la calle y gritaremos justicia

Respeto, harmonía, paz, no guerra,

no violencia, ¡hasta no poder más!

La paz es bonita con sus flores y sus mariquitas.

Hace tiempo la paz abrió una puerta

llamada felicidad y amistad

La paz es querer a todo el mundo

sin importar sexo ni raza.

La paz es reír y vivir

Y tu decides si así quieres vivir.