Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC 2021)

El DEFC és una iniciativa inicial de Fran Flórez, professor d’Educació Física, que el 2011, a Laviana (Astúries), va decidir sortir al carrer amb els seus alumnes a fer classe.

L’objectiu era mostrar als veïns com és l’actual EF, una activitat d’aula desconeguda de la ciutadania. La iniciativa, aquell 6 d’abril de 2011, coincidí amb el Dia Mundial de l’Activitat Física.

Actualment el DEFC aplega estudiants, professors i voluntaris, que esdevenen protagonistes de l’Educació Física als carrers i places de pobles i ciutats de tot l’Estat, seguint el lema “Estil de vida actiu per a tots i per sempre”.

L’experiència, impulsada per professionals d’Educació Física amb el suport de la Secretaria General de l’Esport, la Unió de Consells Esportius de Catalunya i els col·legis professionals autonòmics, centres educatius i ajuntaments, vol continuar guanyant participants, centres educatius participants i professionals implicats.

Els més de 250 professors que van fer possible el DEFC durant l’any 2020, creuen en una Educació Física integral i integradora, per a tots i per a tota la vida, com a base per instaurar uns hàbits saludables i un Estil de Vida Actiu. El DEFC vol ser un aparador que mostri a la societat els beneficis que aporta.

El COPLEFC (Col·legi de Professionals de l’Activitat Física i de l’Esport de Catalunya) dona ple suport als objectius plantejats i impulsa per cinquè any consecutiu la celebració del DEFC a tot Catalunya.

Des de l’Escola de Maspujols l’any passat ja vam participar amb els alumnes de cicle inicial amb propostes d’educació física confinada. Aquest any ens hem sumat a aquesta iniciativa amb els/les alumnes de P3 fins a 4t, realitzant una sessió de “zumba” al replà del poble. Com el temps no ens ha acompanyat, els primers grups han realitzat l’activitat a la pista. Els alumnes de 3r i 4t sí quan pogut realitzar-la al replà. Hem passat un matí molt divertit tot fent esport.

Ens unim al lema d’aquest any:

PER UNA EDUCACIÓ FÍSICA PER A LA VIDA! VISCA L’EDUCACIÓ FÍSICA!

#DEFC2021 #DEFCarrer #COPLEFCActivaCatalunya

Podeu veure algunes fotos i vídeos en aquest link: