Diagnosi

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:

• Eina Selfie: una eina gratuïta, creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. A donat resposta al qüestionari Selfie el 100% de l’equip directiu, el 100% de l’equip docent i el 97% de l’alumnat (s’ha passat a l’alumnat de 4t, 5è i 6è).
  • Enquesta a les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre. En aquest cas han respost un total de 25 famílies de l’escola.
  • Diagnosi qualitativa elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part del grup impulsor dins la Comissió d’Estratègia Digital de Centre. S’ha analitzat: comunicació (portal de centre, correus…), desenvolupament curricular, infraestructures i recursos i el seu ús.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.