ABANS DEL CONFINAMENT ( i 5): novetats sobre els Mitjans i el seu projecte de la xocolata.

Hola a tothom! Acabem aquí la sèrie “Abans del confinament”, en la qual hem estat explicant algunes de les coses que passaven a l’escola Charlie Rivel durant les dues primeres setmanes del mes de març, abans que ens veiéssim obligats a baixar la persiana i confinar-nos.

En aquests dies de finals de febrer i principis de març, la Comunitat de Mitjans ha tirat endavant la recta final del seu projecte sobre la xocolata. Això ha inclòs algunes activitats especials, de les quals ara us parlarem.

Si feu una mica de memòria recordareu que fa uns dies, en un article d’aquest bloc dedicat a experiments i tallers us vam parlar de l’experiment “La xocolata com balla” que havien fet els nens i nenes de 1r, 2n i 3r. Doncs bé, cinc dies després de fer l’experiment van anar a observar en quin estat es trobava la barreja de gasosa i xocolata que havien fet (la gasosa desbravada, la xocolata desfeta, l’olor de tot plegat no gaire agradable) i van fer-ne el dibuix corresponent a la fitxa d’observació de l’esmentat experiment. Aquí ho podeu veure:

Dins d’aquest mateix projecte, el 6 de març a la classe de 1r vam explicar i gaudir el conte “Una sorpresa molt dolça”, que havíem agafat en préstec a la Biblioteca Josep Janés uns dies abans (veieu l’article sobre la visita a la biblioteca en aquest mateix bloc). Com el propi títol del conte ens indica, aquesta història acaba amb sorpresa. Per això, després d’acabar el conte ens vam fer aquesta foto amb cara de sorpresa:

I com que els protagonistes del conte feien a casa seva un pastís de xocolata, ens van agafar unes ganes tremendes de fer un pastís de xocolata nosaltres, a la classe de primer, i així ho vam fer al dia següent. Mireu, mireu, quin aspecte de pastissers i pastisseres professionals tenien els nens i les nenes de 1r:

Per a fer el nostre pastís disposàvem de tots els estris necessaris i també de tots els ingredients que calien. Ingredients que, naturalment, havíem treballat amb els alumnes de 1r uns dies abans a partir de la recepta de cuina del pastís de xocolata i dels quals coneixíem també el nom en anglès. Així doncs, ens vam posar mans a l’obra:

Amb l’ajuda i la participació  de tothom vam fer real la seqüència temporal “pastís preparat, pastís cuit, pastís acabat, pastís menjat” i al dia següent ens vam menjar el nostre pastís entre tots i totes, després d’haver-lo enfornat i cobert amb una capa de xocolata (de què si no? era el nostre projecte!). Estava boníssim i abans de clavar-li queixalada ens vam fer tots i totes una foto amb la nostra gran obra:

Però això no és tot! Dins també del projecte de la xocolata, el divendres 7 de març vam fer al menjador de l’escola un taller d’elaboració de  bombons i piruletes de xocolata.

El taller el van fer simultàniament tots els nens i les nenes de la Comunitat de Mitjans i per a fer-lo els i les mestres vam comptar amb l’ajuda inestimable d’unes quantes famílies d’alumnes de les classes de 1r, 2n i 3r. Moltes gràcies a tots i totes per la vostra participació! Aquí en teniu algunes imatges:

I finalment, per acabar aquest article, veureu com els nens i les nenes de la Comunitat de Mitjans van pintar amb xocolata els fulls que serviran de portada per l’àlbum del seu projecte de la xocolata. Mireu-los fent d’artistes xocolaters:

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut