SETMANALMENT, ELS INFANTS D´I5 REALITZEN UNA SESSIÓ DE RACONS A L’AULA. PERÒ, QUÈ SÓN ELS RACONS I COM FUNCIONEN?
ELS RACONS SÓN UN TIPUS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA QUE ENS PERMET TREBALLAR EN PETITS GRUPS, DE 7-8 INFANTS, UNA TASCA/ ACTIVITAT/ FITA CONCRETA. AQUESTS RACONS PODEN SER, O BÉ DE JOC, O BÉ DE TREBALL.
AMB ELLS ES POTENCIA L’AUTONOMIA DE L’INFANT, L’APRENENTATGE SIGNIFICATIU, EL SENTIT DE LA RESPONSABILITAT I EL TREBALL EN EQUIP… A MÉS A MÉS, EL FET DE TREBALLAR EN PETIT GRUP PERMET UNA INTERACCIÓ MÉS INDIVIDUAL AMB CADA INFANT I UN ACOMPANYAMENT MÉS PROPER I ADAPTAT A LES SEVES NECESSITATS ESPECÍFIQUES.
DURANT CADA SESSIÓ DE RACONS ELS INFANTS PORTEN A TERME UNA DE LES PROPOSTES PROGRAMADES:
- RACÓ DE MINIMONS: SENT AQUESTA UNA PROPOSTA QUE CREA ESCENARIS DE MONS REALS O IMAGINARIS A TRAVÉS DE PECES SOLTES, NINOTS, PEDRETES, PALS, PETITS TRONCS I FUSTES… I QUE CONVIDEN ALS INFANTS AL JOC SIMBÒLIC. ELS NENS I LES NENES PODEN REPRESENTAR DE MANERA REAL ESCENARIS I CONTEXTOS QUE TENEN AL SEU CAP I SÓN DEL SEU INTERÈS. ÉS UNA PROPOSTA QUE TÉ COM A OBJECTIU L’EXERCICI INTERN D’EXPRESSIÓ A TRAVÉS DEL JOC LLIURE.
- RACÓ DE PLÀSTICA / CREACIÓ LLIURE: EN AQUEST RACÓ ES PRESENTEN MATERIALS I TÈCNIQUES PLÀSTIQUES DIVERSES (FISHER TIPS, PINTURA, AQUAREL·LES, PAPERS DE DIFERENTS TIPUS…) FENT PROPOSTES OBERTES AMB LES QUALS S´AFAVOREIX LA CREATIVITAT INDIVIDUAL DE CADA INFANT.
- RACÓ DE LECTOESCRIPTURA: ON ESS PRESENTEN PROPOSTES MOTIVADORES PER PROMOURE EL PROCÉS LECTOESCRIPTOR (VOCABULARI DE TARDOR O D´HIVERN, BINGO SONOR, RECONEIXEMENT DE PARAULES, IDENTIFICACIÓ DE SONS INICIALS…).
- RACÓ MATEMÀTIC: ON ES TREBALLEN CONCEPTES MATEMÀTICS A PARTIR DE LA INTRODUCCIÓ DE DIVERSOS JOCS DE TAULA (DOMINO, EL FRUITER, MEMORY, UNO..), ON S´AFAVOREIX LA INICIACIÓ AL JOC REGLAT, AIXÍ COM EL RESPECTE PEL TORN DE JOC, L´ESPERA, L´OBSERVACIÓ I L´ESCOLTA ACTIVA.
ESPEREM QUE GAUDIU D’AQUEST PETIT TASTET D´IMATGES: