PROJECTES D’ESCOLA

NANOINVENTUM 2024

Un any més, els alumnes de 6è de l’Escola Nou de Quart participen al programa Nanoinventum.

La proposta va ser creada pel doctor en química per la Universitat de Barcelona i microscopista dels Centres Científics i Tecnològics, Jordi Díaz. El projecte es consolida amb l’entrada del CESIRE durant el curs 2019/2020 i a partir del curs 2021/2022 nanoinventum s’uneix al projecte SteamCat de la Generalitat de Catalunya, projecte d’innovació el qual l’escola també hi està adherit.

Nanoinventum és un projecte que té com a principal objectiu incorporar la ciència i la nanotecnologia a l’educació primària. Mitjançant el seguiment del programa dissenyat específicament per a escoles, s’aconsegueix que els alumnes es familiaritzin amb el llenguatge científic i es cultivi passió per la nanotecnologia.

A partir de la formació dels mestres que portin el projecte, aquest es divideix dins l’aula en quatre fases que s’implementen durant el transcurs d’algunes setmanes: formació, maletí experimental Nanoexplora, creació i avaluació de maquetes de Nanorobots i fira de presentació final. Al llarg del procés s’apliquen pilars que sostenen aquest projecte: creativitat, innovació, educació, nanotecnologia, compromís, investigació i alumnat.

PROGRAMA ERASMUS + CURS 2023/ 2025

El curs 23/24 l’Escola 9d4t s’ha adherit, juntament amb altres escoles de Girona, al European Consortium for education in Girona (ECEGir) Liderat per el Centre de Recursos Pedagògics.

En l’edició d’aquest curs escolar 23/24, els nostres objectius estan centrats en l’àmbit de la consciència i expressió corporal i el moviment en les etapes d’infantil i primària. Clica la imatge per veure el nostre side Erasmus +.

PROGRAMA STEAM CAT- CURS 2021/2024

Després de tres anys, l’Escola finalitza el programa SteamCat de l’edició 21-24. Amb la implicació de l’equip impulsor parlem d’Steam per a referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, les Arts i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques. Amb la participació al programa, hem aconseguit debatre, valorar el que ja fem, consensuar nomenclatures i metodologies pedagògiques amb tot el claustre.

XARXA DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES- CURS 2020/2022

L’escola Nou de Quart ha participat a “La Xarxa de Competències Bàsiques” del Departament d’Educació de Catalunya des del 2019 al 2022 on, el centre d’interès, era l’avaluació.Durant el primer any, ens vàrem focalitzar en els objectius d’aprenentatge. En el segon curs, el focus va ser com ajudar els alumnes a recollir i mostrar evidències dels seus aprenentatges. Finalment es va treballar la necessitat de plantejar aprenentatges significatius i durables per al desenvolupament de les competències, aspecte que es vincula amb els nous currículums. Enfocat a tractar altres estratègies i instruments d’avaluació formativa que ajudin els alumnes a anticipar accions i regular-se; la personalització dels aprenentatges i la inclusió; la retroalimentació o feedback i la implicació dels alumnes en els informes d’avaluació, entre d’altres, se’n va derivar la necessitat d’organitzar una Formació Interna de Centre, relacionada amb l’avaluació amb l’objectiu de deixar actualitzada l’avaluació interna de l’escola.

Durant el curs 2023-24 l’equip`de treball de xarxa està dissenyant les eines per obtenir una avaluació interna de centre actualitzada i en la línia pedagògica de l’escola.

PROGRAMA GEP – CURS 2019/2020

El Departament d’Ensenyament inicia el programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP). La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i, d’una altra, a acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi.

Per seguir totes les activitats proposades a les aules, clica la imatge de sota.

PROJECTE DRISSA – CURS 2017/2018

Creus que el treball amb la comunitat educativa és clau per afavorir l’aprenentatge? Nosaltres sí! Per això aquest any hem enengegat el Projecte “Aprendre a l’Hort de l’Escola” amb la col·laboració de la Fundació Drissa de Girona (Biodrissa Horta Ecològica de Campllong) i l’Obra Social de la Caixa. Enmarquem doncs aquest projecte dins dues de les nostres 9 escoles: Escola verda i Escola Participativa.

Si tens ganes de saber-ne més, clica la imatge de sota.

HACK THE SCHOOL (FUNDACIÓ BOFILL) – CURS 2016/2017

Des de la nostra mirada, cada nen/a és únic, especial ​i sabem que el seu estat emocional és clau pel seu
aprenentatge. És en aquest punt, en què prenen una gran rellevància els espais​, com a elements
educadors ​​i​​ afavoridors ​​de ​​la ​​identitat​​ i​​ ​​el​​ benestar​​ emocional​ d​e cada infant. El claustre sempre ha reflexionat i cuidat molt l’estètica de l’escola, per això el curs passat 17/18 no va dubtar a presentar-se a la convocatòria Hack the School espais per aprendre i conviure que organitzava la Fundació Jaume Bofill. El projecte s’enmarca dins tres de les nostres 9 escoles: l’Escola participativa, l’Escola Activa i pràctica i l’Escola Artística.

Si t’interessa conèixer el  nostre Projecte “Hack the School”, guanyador del segon premi, clica el Logo de sota.

ESCOLA NOVA 21- CURS 2016/2017

Formem part de la xarxa de centres d’Escola Nova 21, clica el logo per saber-ne més.