Modelatge 0-6

El Projecte Modelatge 0-6 està impulsat pel Consorci d’Educació de Barcelona, l’IMEB i l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona. L’objectiu principal d’aquest programa és donar continuïtat i coherència a l’escolarització dels infants de 0 a 6 anys per tal de garantir el seu desenvolupament harmònic.

Com a objectius més específics estarien:

• Analitzar estratègies metodològiques pròpies de l’etapa per tal de facilitar l’assoliment de les capacitats de l’infant en finalitzar l’etapa.
• Analitzar aspectes organitzatius del centre per tal de facilitar l’assoliment dels reptes educatius plantejats durant l’etapa.
• Detectar aspectes comuns en l’acompanyament a les famílies per tal de crear línies de visualització d’etapa única.
• Detectar sinergies afavoridores que s’han creat durant el projecte per tal d’assolir l’objectiu general plantejat.

És un projecte amb una durada de 3 anys amb el qual es pretén que hi hagi una major coherència en aquesta etapa de 0-6 anys, la qual és molt important pel desenvolupament integral de l’infant i es basa en la formació entre iguals, en l’observació de l’altra, en l’autoobservació, en la reflexió, en la concreció d’objectius de millora i en la implementació de transformacions per assolir les millores.

La nostra escola ha iniciat aquest projecte el curs 2021/2022 i fa binomi amb l’Escola Bressol Niu d’Infants.