VISITA A LA COLÒNIA VIDAL

Ahir, els i les alumnes de cicle superior vam anar d’excursió a la colònia Vidal de Puig-Reig. Quan vam arribar vam esmorzar al pati de la colònia, era molt gran i donava molt la llum del sol.

Ens van ensenyar la peixateria, la fàbrica, la casa dels treballadors, on rentaven la roba i l’escola. Ens van explicar que els nens i nenes havien de treballar a la fàbrica a partir dels 10 anys durant 12 hores. La fàbrica funcionava amb l’energia hidràulica, és a dir, amb la força de l’aigua.

També ens van dir que no podien tenir baixa laboral en cas d’accident, sinó que els dies que no podien treballar els hi treien del salari. Ens va cridar molt l’atenció el soroll que feien les màquines!

A continuació, us deixem l’enllaç on podreu trobar totes les imatges de la sortida.