POEFA: Fent l’equitat possible

A l’escola Àgora vetllem per l’equitat. Pensem que una escola equitativa farà possible la igualtat d’oportunitats i això serà la clau a l’hora de distribuir les accions de suport.

La riquesa que ens proporciona la heterogeneïtat cultural i socioeconòmica de les nostres famílies, a vegades impossibilita una igualtat d’oportunitats per accedir a un determinat ventall de recursos.

Gràcies al projecte POEFA  sota el lema “FENT L’EQUITAT POSSIBLE” el nostre alumnat més vulnerable podrà gaudir de més recursos . Aquest projecte s’emmarca dins “Projectes amb Oportunitats d’Èxit educatiu a Favor de l’Alumnat (POEFA): programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu”.

Es tracta d’un projecte escolar amb suport innovador i mesures de reforç per reduir I prevenir l’abandonament precoç i promoure la igualtat per aconseguir una educació de qualitat.

POEFA  dóna suport a les diverses necessitats educatives dels nostres nens i nenes de 4t, 5è i 6è de primària. La finalitat  és augmentar la seva participació en l’aprenentatge i la investigació de diferents continguts, de manera que augmentin la seva participació en activitats col.laboratives i de convivència.

OBJECTIUS

• El centre prioritza el reforç de competències en les diferents àrees, incidint en les acadèmiques i personals per acompanyar l’aprenentatge de l’alumnat per assolir l’èxit acadèmic relacional i personal.
  • El projecte vol desplegar accions de caràcter lúdic i de convivència amb l’objectiu de facilitar la inclusió.
  • El centre s’implica col·lectivament en xarxes de suport i activitats complementàries relacionades amb les activitats sol·licitades en el POEFA, per tal de desenvolupar el sentiment de pertinença de tota la comunitat educativa. Es tracta de fer xarxa, de teixir relacions entre tots els membres de la nostra comunitat i amb l’entorn.

MODALITATS

Modalitat A: Reforç educatiu extern. Sessions i tallers en horari lectiu que proporcionen suport per a les competències bàsiques amb docents externs, i professionals o assessors de reforç per als alumnes més vulnerables.
Modalitat B: Extensió educativa amb un component lúdic. Estades fora del centre, en horari lectiu.
Modalitat C: Orientació. Suport adreçat als professors i alumnes amb talents singulars i necessitats educatives específiques, i atenció a col·lectius d’alumnes en risc d’exclusió, marginalitat, abandonament prematur i desafecció escolar.
Modalitat D: Grups interactius. Accions i tallers amb famílies per a la creació d’una comunitat i xarxa de suport: “Som teixidores”

#POEFA/ #fentlequitatpossible #somteixidores