Propostes. Setmana del 8 al 15 de maig

Benvolgudes famílies,

Aquesta setmana el fil conductor de les nostres propostes seran els animals, esperem que gaudiu molt realitzant-les.

Anem a la biblioteca per escoltar un conte

Els infants han d’escoltar i gaudir de l’explicació del conte, com si estiguéssim a l’escola.

    • Conversa

Després d’escoltar el conte “Un lleó a dins”, feu una conversa amb els infants a través de diferents preguntes, com ara:

          • Alguna vegada t’has sentit com el ratolí? I com el lleó? Quins sentiments i emocions tenies?
          • Creus que el ratolí és valent? Per què?
          • I el lleó? També té por? Per què?
          • Creus que tothom alguna vegada s’ha sentit com el ratolí? I com el lleó? Per què?
    • Ens dibuixem!

Proposem als nens i nenes que es dibuixin a si mateixos, representant així les seves qualitats i fortaleses. Es dibuixen en llapis i després el pinten amb colors de fusta, ceres o retoladors. Us demanem que feu una foto, del dibuix, i la pengeu al Drive.

Fem d’investigadors

    • Cada infant haurà de crear els seus animals, buscant la seva ombra i dibuixant la silueta.

Per aquesta activitat necessitarem:

      • Paper blanc o la plantilla d’ombres
      • 5 animals (els que tingueu a casa)
      • Llapis o retolador
      • Sol o llum

Posarem el paper, sobre una superfície plana, on hi hagi sol o llum. Després, haurem de col·locar el paper de manera que trobem la seva ombra reflectida en el paper i resseguirem la seva silueta.

    • Una vegada tenim les 5 figures dels animals haurem de posar el nom de cadascun al costat del dibuix que ens ha sortit.

                                                                           Exemple                                    Exemple

    • Per acabar la proposta, haureu d’ordenar de GRAN a PETIT les siluetes que us han sortit.

Aquestes propostes han de tenir un retorn:

          1. Feu una foto de la plantilla amb de les siluetes dibuixades i el nom dels animals.
          2. Feu una foto a l’ordenació dels animals.

Pengeu-les a la carpeta del drive compartida amb nosaltres.

Fem TAC

    • Juguem amb la realitat augmentada. Us proposem dues aplicacions, per la tauleta i/o el mòbil, per si Google 3D Animals no funciona.
          • Google 3D Animals. No està associada a cap aplicació, l’únic requisit per poder activar l’animal en 3D és que el nostre dispositiu sigui compatible amb la realitat augmentada ARCore o ARTKit Ready.

Com funciona? Veure el següent vídeo.

          • Quiver. És una aplicació pel mòbil o la tauleta.

Com funciona? Cal instal·lar l’aplicació en el dispositiu i imprimir una fitxa, la podeu descarregar des de l’aplicació o a la seva pàgina web. Els infants han de pintar la fitxa i quan activem els marcadors des de l’aplicació del dispositiu mòbil, apareix i pren vida l’objecte de la fitxa, amb els mateixos colors en 3D.

Peixos matemàtics

    • Us proposem crear amb els infants un joc matemàtic molt complet i entretingut, blocs lògics. Només necessitem envasos de tetrabrics (llet, suc, sopes…), un llapis, un retolador negre i tisores.

Com els farem? Vegeu el següent vídeo.

    • Ara que ja tenim els nostres peixos, a jugar!

Podem agrupar-los per famílies/mida, fer sèries…voleu saber més? Bé, vegeu el vídeo que adjuntem a continuació.

Let’s sing and dance in english

Us proposem aquestes dinàmiques perquè els infants continuïn familiaritzant-se i divertint-se amb la llengua anglesa.

Aquesta setmana, l’Aurora, ens ha preparat l’audició del conte “Hay un hipopótamo en la bañera”.

Per acabar, el Xavi ens proposa unes dinàmiques molt divertides amb coixins, preparats i preparades? Bé, en aquest enllaç podeu veure les seves propostes.

Esperem que us agradin i gaudiu de les propostes d’aquesta setmana. 🙂

Moltes abraçades i petons

Sara i Aida

 

RECORDATORI:

  • Totes les activitats proposades es poden realitzar amb materials que teniu a casa, no fa falta la seva impressió. Es poden dibuixar, calcar, utilitzar la tauleta o mòbil com a taulell, imprimir, etc.
  • Recordeu de penjar totes les propostes demanades a la carpeta del DRIVE compartida, ja sigui una foto o un petit vídeo. Sempre posant el nom de l’infant.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut