Des de fa anys ens caracteritzem per prescindir del llibre de text com a eina d’estructuració de les à rees en concret. La compra del llibre de text comportava per a les famÃlies i alumnat la creença i l’expectativa que durant el curs s’havien d’acomplir totes les propostes del llibre, es treballava en grup i no contribuïa a una educació personalitzada i d’atenció a la diversitat.
Plantegem una escola que aprèn, seguint els programes d’innovació pedagògica i les directrius del Departament, aprofitant i fent nostres els recursos que ens brinda.
Participem i ajudem a crear activitats al nostres pobles i a la nostra zona (creant vincles amb les escoles veïnes, dels que neixen noves activitats).
Oferim a l’’alumnat el dret a aportar la seva opinió i ser escoltat, aprendre, créixer personalment, relacionar-se, guanyar autonomia i ser feliç a l’escola.
Per això les vivències i tasques realitzades per cada alumne a l’escola es basen en:
- Possibilitar una dificultat adequada i/o personalitzada.
- Estimular l’activitat cooperativa a més de la individual.
- Augmentar aspectes de manipulació i experimentació.
- Vincular al món real i trobar un significat a aquest treball.
- Tenir un destinatari pròxim que ajudi a la motivació.
- Fer partÃcip l’alumne: de la planificació, del procés i de l’avaluació.
- Conduir-los cap a actituds positives per fomentar una bona consciència d’aprenentatge.