Toquem les mates

 

Si cliqueu a la imatge trobareu més fotos

 

Un dels objectius de les matemàtiques, i al mateix temps una de les grans dificultats, és crear situacions properes als alumnes que tinguin significat per a la seva vida quotidiana.

La manipulació, el moviment i l’experimentació són les bases que permeten anar cap a la construcció i estructuració del pensament lògic que és bàsic en l’aprenentatge de les matemàtiques.

Teníem un got ple de llegums i havíem de saber quants n’hi havia, primer no sabíem com fer-ho, cada grup va escollir estratègies diferents però no acabàvem d’en sortir-nos-en. Davant d’aquest conflicte tots els grups vam decidir buscar una estratègia conjunta, l’Amàlia ens va explicar que potser si fèiem “grupets” de 10 seria més ràpid per a comptar-ho. Vam provar-ho i la veritat és que ens va resultar molt útil! El fet de fer grups de 10 elements i ordenar-los, ens va ajudar a que, visualment, ens fos molt ràpid i fàcil comptar quants llegum teníem cada equip.

Ara segur que us pica la curiositat i voldreu saber quants n’hi havia. Doncs això ja no us ho explicarem!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>